معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در طرح امداد زمستانی، ۱۶ تیم امداد جاده‌ای هلال احمر در گردنه‌های برفگیر استان مستقر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید عرفی‌یگانه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت:۱۶ تیم امداد جاده‌ای هلال احمر شامل ۱۴ پایگاه ثابت، ۲ پایگاه موقت و یک پایگاه امداد کوهستان در اجرای طرح امداد زمستانی با هدف فعالیت در جاده‌ها و خدمت رسانی به مسافران، مشارکت می‌کنند.

او افزود:  یک تیم واکنش سریع، ۹ تیم آماده، یک تیم جستجوی نجات با ۲ قلاده سگ و یک پایگاه هوایی با هدایت مرکز کنترل و فرماندهی عملیات هلال احمر در اجرای طرح امدادجاده‌ای فصل زمستان با هدف ارائه خدمات به مسافران و مصدومان حوادث احتمالی محور‌های ارتباطی استان همدان حضور فعال خواهند داشت.

عرفی‌یگانه افزود: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر با استفاده از ۵۹ خودروی امدادی شامل ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات کمک دار و ۱۹ دستگاه خودروی عملیاتی در اجرای طرح امداد زمستانی استان همدان مشارکت دارند.

او بیان کرد: ذخیره تجهیزات و ذخیره مواد غذایی مورد نیاز در پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح امداد زمستانی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همچنین برای اسکان اضطراری مسافران و افراد در راه مانده ناشی از شرایط جوی زمستان در برف و کولاک علاوه بر تجهیز پایگاه‌های امدادی هلال احمر به سامانه‌های گرمایشی، حسینیه ها، مساجد و سالن‌های ورزشی نیز برای استفاده در مواقع ضروری پیش بینی شده است.

استان همدان با ۱۶ گردنه سخت گذر و برفگیر به طور بیش از ۲۰۰ کیلومتر از جمله مناطق سردسیر و کوهستانی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.