مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بیش از هزار و صد برنامه فرهنگی کتاب محور، از سوی ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان، برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، گفت: در بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ۱۱۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور از سوی ۱۱۸ کتابخانه عمومی برگزار می‌شود.

از ۲۴ آبان تا یک آذر به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است 

او با بیان اینکه از این تعداد یکهزار و  ۱۱۳ برنامه در شهرستان‌ها و سایر آن‌ها در مرکز استان برگزار می‌شود،ادامه داد: از جمله برنامه‌های شاخص راه اندازی “کاروان دوستی با کتاب” بود که در نخستین مقصد خود به روستا‌های بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ رفت و با حضور گروه هنری عمو صفا به صورت داوطلبانه و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی مدیریت غرب کشور، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان همدان، جمعیت هلال احمر استان همدان و حمایت مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان برگزار شد و به کودکان نیز، کتاب اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، غبار روبی از مزار شهدا در روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، دیدار اعضای ستاد هفته کتاب با نماینده محترم ولی فقیه در استان و همزمان رونمایی از پوستر هفته کتاب، از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان همدان است

زارعی  افزود: برنامه" کاروان دوستی با کتاب" با محوریت برنامه‌های فرهنگی و ترویجی شاد در روستا‌های محروم استان، افتتاح سالن مطالعه عمومی مستقل با نام "آرمان" با مشارکت بخش خصوصی،فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب"، 
رونمایی از کتاب "دوست من کتاب" با انتشارآثار برگزیده نخستین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان،ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان‌های پر جمعیت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان هم از برنامه های هفته کتاب در استان است.

او تصریح کرد: از ۲۴ تا ۲۶ آبان عضویت  در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان   افزود: هم اکنون ۷۱ کتابخانه شهری، ۴۶ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار، در استان داریم.

زارعی به تأثیر گذاری شرایط کرونایی در عضویت در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌ها عضو هستند که قبل از شیوع ویروس کرونا، این تعداد، ۸۰ هزار عضو بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.