یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت داوطلبانه و جهادی پیک امید است که برای خدمات رسانی در مناطق محروم شکل گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کاروان پیک امید یا همان امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چند سال است که شکل گرفته و تاکنون اعزام‌های زیادی در مناطق مختلف استان و در مواردی نیز به خارج از استان داشته است.

او افزود: در قالب این کاروان مربیان مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب کاروان پیک امید به صورت داوطلبانه به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شده و به اجرای برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

حمیدی ادامه داد: در برخی موارد اجرای برنامه‌های کاروان در مناطق مرزی با مشارکت مرزبانی نیروی انتظامی و در مواردی نیز با مشارکت بسیج سازندگی استان انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا از پارسال کاروان پیک امید به صورت مجازی فعالیت داشته است؛ البته در روستا‌هایی که شرایط اجازه داده نیز کاروان به صورت حضوری اعزام شده است.

او با اشاره به اینکه کاروان پیک امید در هفته کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت‌هایی داشته و دارد بیان کرد: به طور مثال ۲۵ آبان که دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی بود، کاروان پیک امید در محوطه مجتمع مسکونی یاس در شهرستان بیرجند برنامه‌ای داشت و در آن از فرزندان سه شهید مدافع وطن تجلیل شد.

حمیدی عنوان کرد: نمایش عروسکی آدم کوچولوی گرسنه، قصه گویی، بازی و سرگرمی و مسابقه از دیگر برنامه‌های اجرا شده این کاروان بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در دومین اجرا در هفته کتاب و کتابخوانی نیز کاروان پیک امید در یکی از مدارس استثنایی شهرستان بیرجند نمایش عروسکی اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.