در جریان افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایرلند، محدودیت‌های جدید کرونایی در این کشور وضع شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند اعلام کرد از امروز پنجشنبه محدودیت‌های جدید کرونایی در کافه ها، رستوران‌ها و کلاب های شبانه این کشور اعمال می‌شود.

نخست وزیر ایرلند گفت: «افزایش ابتلا به کرونا نگرانی‌های عمیقی را برای کشور به وجود آورده است.» مایکل مارتین ضمن درخواست برای سرپا نگه داشتن اقتصاد گفت: «دولت در حال برنامه‌ریزی برای ارائه دوز سوم به افراد ۵۰ ساله و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای است.»

با اینکه ایرلند یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در اروپا را دارد و ۸۹.۱ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در این کشور واکسینه شده‌اند، اما برنامه تقویت‌کننده (تزریق دوز سوم) فقط برای افراد بالای ۶۰ سال، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد در معرض خطر در دسترس بوده است.

ایرلند با ثبت ۵۴۸۳ مورد جدید‌ کرونا، بالاترین تعداد مبتلایان خود از ژانویه را به ثبت رسانده است. میزان مرگ و میر‌ها نسبت به ژانویه بسیار کمتر است، اما روند ابتلا رو به افزایش است. طبق گفته مارتین، دوبلین، پایتخت ایرلند در این هفته بالاترین میزان پذیرش بیمارستان را در کل سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.

آدریان کامینز، مدیر عامل انجمن رستوران‌های ایرلند در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید گفت: با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در کشور «اعمال مجدد محدودیت‌ها نشان می‌دهد که زندگی با کووید برای کشور ما قابل تحمل نیست.»

با این حال، نخست وزیر ایرلند تصمیم جدید دولت مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید را نشان‌دهنده پاسخ مناسب به وضعیت کرونایی ایرلند دانست و گفت: «من می‌دانم که هیچ کس نمی‌خواهد به دنیای محدودیت‌های گسترده بازگردد.»

ایرلند تنها کشور اروپایی نیست که با چالش‌های کرونایی دست و پنجه نرم می‌کند. میزان ابتلا به کووید ۱۹  در بخش‌های مرکزی و شرقی اروپا در هفته های اخیر رو به افزایش بوده است.

گفتنی است که روز دوشنبه، قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در اتریش اجرایی شد. دولت جدید آلمان نیز در حال تلاش برای اعمال تدابیر سخت‌گیرانه جدید برای افراد واکسینه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار