اتریش افراد واکسینه نشده را قرنطینه می‌کند

دولت اتریش با تشدید محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد افراد بالای ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند را قرنطینه خانگی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت اتریش اعلام کرد برای شهروندان بالای ۱۲ سال این کشور که در برابر ویروس کرونا به طور کامل واکسینه نشده اند محدودیت‌های شدیدی را اعمال می‌کند.

در حالی که اتریش بالاترین آمار ابتلای به کرونا را در اروپا به خود اختصاص داده است ۲ میلیون نفر از شهروندان اتریش هنوز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند لذا دولت این کشور اعلام کرد شهروندان بالای ۱۲ سال که بطور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده باشند با محدودیت‌های شدیدی مواجه خواهند شد و این افراد حق بیرون رفتن از خانه را نخواهند داشت.

آخرین فرصت باقیمانده برای دریافت واکسن کرونا در اتریش و آستانه اعمال محدودیت‌های جدید برای افرادی که واکسینه نشده اند بسیاری از شهروندان این کشور به مراکز تزریق واکسن هجوم بردند.

در چارچوب مقررات جدید دولت اتریش شهروندان این کشور که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند از ورود به سینماها، آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها منع خواهند شد. این افراد صرفا برای انجام امور کاری و خرید مواد غذایی می‌توانند از خانه خارج بشوند.

پلیس اتریش هم در خیابان‌ها مستقر خواهد شد و با بررسی مدارک شهروندان کسانی را که مقررات جدید را نقض کنند، جریمه خواهد کرد.

اتریش یکی از کشور‌هایی غرب اروپا است که کم‌ترین میزان واکسیناسیون را در برابر کرونا دارد. از کل جمعیت این کشور که ملزم به تزریق واکسن کرونا هستند تنها ۶۴ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند. هنوز دو میلیون نفر از جمعیت این کشور دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.. از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این کشور بیش از ۸۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

پروفسور «اِوا شورن هامر»، رئیس مرکز بیماری‌های همه گیر در دانشگاه وین در این خصوص گفت: بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در اتریش به تدریج مملو از بیماران کرونایی می‌شوند. پیش بینی شده بود که اگر این وضع ادامه یابد. ما در طول دو هفته دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیماران جدید نخواهیم داشت. به همین علت ما همین حالا نیازمند محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا هستیم.

شماری از شهروندان اتریش روز شنبه و یک شنبه با تجمع در شهر‌های سالسبرگ و وین تلاش کردند مخالفت خود را با محدودیت‌های کرونایی به صراحت اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار