سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: بیشتر ساخت و ساز‌های ناکارآمد در خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها اتفاق افتاده که در این راستا وظایف دستگاه‌های مرتبط باید مشخص شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در اولین جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی استان گفت: باید هر دستگاه وظیفه ذاتی خود را در صیانت از اراضی بداند و نسبت به رسالتی که دارد مجدانه در حفظ و صیانت منظر شهری و حریم شهر و روستا تلاش کنند.

او با بیان اینکه حواشی جنوب و شمال شهر اردبیل و محدوده بیشتر روستا‌ها جز زمین‌های مرغوب کشاورزی است افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به اهمیت موضوع پیشگیری از تخلفات و ساخت و ساز ناکارآمد واقف باشند تا در اراضی محدوده شهر‌ها فضای سکونتگاهی نا متعارف و علل تشکیل آن جلوگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد:دستگاه‌هایی که نقش غیر مستقیم در ایجاد این ساخت و ساز‌ها دارند با بررسی و تحلیل آمار‌های موجود می‌توان مشکلات و نارسایی‌ها را حل کرد.

میرجعفریان با اشاره به اینکه باید مشخص شود که چه عاملی باعث بوجود آمدن وضعیت ناهمگن حریم شهر‌ها شده گفت: با مطالعه و آسیب شناسی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در داخل و خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها می‌توان قانون را با کمک دستگاه قضایی و نیروی اتتظامی بطورکامل پیاده کرد.

او افزود: با رفع نقایص و اجرای مفاد کمیسیون ۹۹ می‌توان دراثربخشی و نتیجه مثبت کارگروه‌ها امیدوار بود و با اتکا به قوانین بازدارنده بحث ساخت و ساز‌های ناکارآمد را مدیریت کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد:اهداف کارگروه مشخص شده و ظرف یک هفته آینده بصورت کارشناسی بر اساس داده‌های موجود از طریق دستگاه‌های نظارتی و ضابطین قضایی و یگان حفاظتی دستگاه‌های نقش و اقدامات پیشگیرانه این دستگاه‌ها با خوشه‌بندی شناسایی شود و سهم هرکدام در پیشگیری از تخلفات مشخص شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.