رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : در بررسی‌هایی که همکاران ما انجام داده اند امسال محصول سیبی را که روی زمین مانده باشد، نداشته ایم و عمده باغ‌هایی که محصولشان با کیفیت بوده با قیمت ۷ تا ۸ هزار تومان به فروش رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : اگر باغداری محصول سیبی دارد که نتوانسته آن را به فروش برساند جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد تا هماهنگی‌های لازم برای فروش محصولاتشان انجام دهد.

او گفت : در خصوص سیب‌های پادرختی که قابل استفاده در صنایع هستند وزرات جهاد کشاورزی اعلام کرده این سیب‌ها را به قیمت هر کیلوگرم هزار و ۴۶۰ تومان خریداری خواهد کرد، اما با توجه به اینکه قیمت بازار بیشتر از این قیمت بود تاکنون هیچکدام از باغداران برای فروش محصولات پا درختی به ما مراجعه نکرده اند.

رئیس جهاد کشاورزی استان در خصوص سردخانه‌ها افزود: از سال ۹۸ تاکنون ظرفیت سردخانه‌های استان از ۵ هزار تن به ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرده و حدود ۸۰ هزار تن ظرفیت دیگر در دست ساخت است.

حاتمی افزود: در سنقر و کلیایی یک سردخانه ۵۰۰ تنی داریم که هم اکنون ظرفیت نگه داری میوه در آن موجود است.

او در خصوص آبرسانی به باغ‌های دالاهو ادامه داد: متولی استفاده از آب سد زمکان اداره آب منطقه‌ای است و جهاد کشاورزی تنها شبکه‌های آبیاری را اجرا کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان در مورد آبیاری باغات از طریق کانال گفت: با توجه به خشکسالی‌های امسال دبی آب بسیار کم شد، ولی مجموعه جهاد کشاورزی تمام وقت پای کار بودند تا باغات منطقه آبیاری شوند و خوشبختانه در گهواره خشکی باغ‌ها را شاهد نبودیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.