استاندار اصفهان در خصوص تصمیمات و دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات سفر وزیر نیرو به اصفهان گفت: مقرر شد تا حدود هزار و پانصد میلیارد تومان پول از سوی صنایع در صندوق سازگاری با کم‌آبی تامین شود و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا بین کشاورزان توزیع شود.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل کم آبی و افت فشار آب که همیشه با اصفهان همراه بوده، مبلغی حدود هزار و پانصد میلیارد تومان برای به کار گیری سامانه دوم آبرسانی، تامین می شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از خروجی تصفیه خانه‌ها برای کشاورزی استفاده کنیم قرار شده تا طرح‌هایی که باعث بهتر شدن استفاده از تصفیه خانه می‌شود را اجرا کنیم و حدود هشتصد میلیارد تومان در این راستا تامین اعتبار خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کارگروه احیای زاینده‌رود مجددا احیا می‌شود و شروع به کار می‌کند.

وی افزود: نزدیک به دو دهه است که ما با مشکل خشکی زاینده‌رود مواجه هستیم اما باید با حضور کمیته‌های مختلف، تدبیری اساسی انجام دهیم چون خط قرمز اصفهان آب شرب است.

استاندار اصفهان گفت: سعی داریم تا با جمع بندی مشکل کم‌آبی زاینده رود را حل کنیم به طوری که همه گروه‌ها راضی باشند. نزدیک پنج میلیون نفر از مردم اصفهان، از این آب مشروب می‌شوند باید اول شرب مردم را تامین کنیم و بعد به کشاورزی بپردازیم.

مرتضوی اظهار کرد: روز اولی کاری‌ام را با حضور در کنار کشاورزان در شرق اصفهان، شروع کردم و برای حل این مسئله پیگیری‌های لازم را خواهم کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.