فرماندار ملایر گفت: تنها ۲۰ درصد جمعیت شهرستان ملایر در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت الله ولدی، فرماندار ملایر در ستاد استانی مدیریت کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با استاندار برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان واکسن نزده‌اند که با اجرای طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا این تعداد باقیمانده نیز باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

او با اشاره به روند رو به بهبود شیوع ویروس کرونا در این شهرستان افزود: طی ۲ ماه بر اساس رنگ‌بندی شهر‌های کشور، رنگ شهرستان ملایر از نظر کرونا زرد است و این نشان دهنده حساسیت مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

او با تاکید بر اینکه این شرایط شکننده است و با اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا یکسری محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: تمامی ارگان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان و مردم در طرح هوشمند مدیریت کرونا موظف به اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی طرح هستند.

ولدی گفت: طرح واکسیناسیون خانه به خانه باید به صورت ویژه در شهرستان اجرایی شود و افرادی که از زدن واکسن امتناع می‌کنند، در این طرح نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

فرماندار ملایر خواستار نظارت مستمر بر تزریق واکسن در سطح روستا‌ها و بخش‌های شهرستان شد و ادامه داد: با هماهنگی و همکاری بخشداران باید نواقص و مشکلات واکسیناسیون کرونا در سطح روستا‌ها رفع و تشویق مردم به تزریق واکسن انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایرهم گفت: هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ملایر بستری هستند و از ماه‌های گذشته روند نزولی بوده، اما هنوز به صفر نرسیده‌ایم.

دکتر ترکاشوند تاکید کرد: تاکنون ۱۹۵ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۳۰ هزار نفر ۵۰ درصد از جامعه هدف در این شهرستان دُز دوم را هم دریافت کرده‌اند و این موجب می‌شود که ۱۱ برابر به کرونا مبتلا شوند.

او بیان کرد: دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال هم ۸۰ درصد در دُز اول و بیش از ۴۰ درصد هم در دُز دوم واکسینه شده‌اند.

ترکاشوند گفت: افراد ۶۰ سال به بالا هم باید نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند و بالای ۹۰ درصد ایمنی پیدا می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: در این شهرستان حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار نفر واکسن نزده‌اند که حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار آن‌ها جمعیت روستایی و مابقی جمعیت شهری است که با اجرای طرح خانه به خانه واکسیناسیون این تعداد نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.