دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان گفت: میانگین سپرده‌های استان همدان در نیمه نخست سال ۳۵۳ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد طوماسی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان در نشست با استاندار با اشاره به اینکه مصارف استان نیز ۲۸۶ هزارو ۷۲۱ میلیارد ریال بوده است، گفت: ۲۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش صنعت، ۲۰ درصد در بخش مسکن و ۴۸ درصد در بخش خدمات مصرف شده است.

 طوماسی کمبود نیرو را از جمله مشکلات جاری بانک‌های استان دانست و افزود: تکلیف‌های خارج از ظرفیت بانک‌ها، رعایت نکردن نرخ سود در جذب و اعطای تسهیلات از طریق بانک‌های خصوصی از جمله مشکلات بانکها است.

او تأکید کرد: دستگاه‌های اداری و اجرایی همانگونه که در تکالیف کردن‌های بسیار بار مالی بانک‌ها را افزایش می دهند در وصول مطالبات هم به کمک بانک‌ها بیایند.

استاندار همدان هم در این نشست با اشاره به اینکه بانک‌های استان یار و مددکار ما در تولید و اشتغال پایدار هستند، خواستار اختصاص حداقل ۵۰ درصد سپرده‌های موجود در استان به ویژه بانک‌های خصوصی به تسهیلات تولید و اشتغال شد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: کشاورزی، صنعت و خدمات نیازمند ارائه تسهیلات بیشتری است و پیش بینی می شود با پایان کرونا بخش گردشگری هم نیازمند تسهیلات باشد که باید از هم اکنون به فکر تأمین آن باشیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.