رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید با تالیف آثار فاخر پژوهشی فقه و کلام در حوزه‌های علمیه، عظمت علمی شیعه را نشان دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و دست اندرکاران مجموعه فقهی موسوعه علامه محمدحسین آل کاشف الغطاء با تجلیل از فعالیت پژوهشی این دفتر در زمینه علوم وفرهنگ اسلامی، گفت: گاهی اوقات عده‌ای قصد دارند فقه و کلام ما را به چالش بکشند، اما آنگاه که با این ادبیات و با این آثار علمی روبه رو شوند، عظمت علمی شیعه را در خواهند یافت.

آیت اله حسینی بوشهری با بیان اینکه ارزش کار شما در آینده که این آثار به عنوان کتب مرجع مورد استفاده قرار گیرد، شناخته می‌شود، گفت: نگاه احیاکننده به تراث گذشته کار‌های بزرگی را به انجام می‌رساند و این آغاز یک مسیر بزرگ است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت ارتقای سطح علمی طلاب، افزود: امروز طلاب راه سختی در پیش دارند، از این رو نباید به معلومات سطحی بسنده کنند؛ فراز و فرود‌ها در راه دستیابی به علم لازم است و برای کاشف الغطاء شدن سختی‌ها لازم است، البته رسیدن به این جایگاه دست یافتنی است، اما همت بلندی می‌طلبد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از کار‌های مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این دفتر تصحیح و احیاء آثار بزرگان است و یکی از این کلان پروژه‌ها آثار علامه محمد حسین کاشف الغطاء بود که به ۳ موسوعه آثار کلامی، آثار فقهی و موسوعه آثار اجتماعی و سیاسی و تاریخی تقسیم می‌شود که آثار کلامی در ۱۴ مجلد و آثار فقهی در ۲۷ مجلد به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار