امام جمعه قم گفت: تعهد در مقابل تعهد حرفی منطقی است که باید در مذاکرات جدید حاکم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، بدقولی و عهدشکنی طرف‌های آمریکایی و اروپایی مذاکرات هسته‌ای در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: لغو یک باره تحریم‌ها و تعهد در برابر تعهد سخنی منطقی است که باید در مذاکرات جدید حاکم باشد.

او  ارتش و سپاه ایران را قوی‌تر از گذشته دانست و افزود: به گفته برخی از خودِ آمریکای‌ها در حال حاضر باید با ایران به عنوان دولتی مقتدر سخن گفت.

خطیب جمعه قم با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور، دولت کنونی را دولتی مردمی و ولایی خواند و ابراز امیدواری کرد: در پایان این دولت قول بی عملی در کارنامه رئیس جمهور نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری تامین کالا‌های اساسی با نرخ مناسب را ضروری خواند و گفت: اگرچه در بازار کالا‌های مورد نیاز به فراوانی وجود دارد، اما باید تلاش کرد قیمت‌ها به گونه‌ای شود که همگان توان خرید داشته باشند.

امام جمعه قم رشد ارزش پول ملی و انسجام در بین بخش‌های اقتصادی را از مطالبات به حق مردم بیان کرد و از دولت خواست ترکیب گروه اقتصادی خود را به گونه‌ای بچیند تا یک صدایی بر آن حاکم باشد.

او نظارت بر روند تولید و توزیع کالا را ضروری خواند و تصریح کرد: انتظار مردم نظارت است، زیرا بدون نظارت جدی در میان راه، راهزنان کالای مورد نیاز مردم را به جایی دیگر می‌برند.

امام جمعه قم یکپارچگی بین قوای سه گانه و پیگیری فرامین مقام معظم رهبری را از ویژگی‌های مسئولان در این سه قوه خواند و ابراز امیدواری کرد: در سایه این همدلی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به زودی ساماندهی شود.

آیت الله حسینی بوشهری رسیدگی به وضعیت معیشت و زندگی مردم را عبادت خواند و گفت: ریشه برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه به علت فقر است و اگر وضع معیشت مردم اصلاح شود برخی ناهنجاری‌ها خود به خود ساماندهی می‌شود.

امام جمعه قم ضمن قدردانی از زحمات آقای سرمست در جایگاه استانداری قم، آقای شاهچراغی استاندار فعلی را فرزند جبهه و جهاد خواند.

او خدمت به مردم شهر قم با وجود حضور بانوی کرامت، مراجع تقلید و مردم ولایی و انقلابی را توفیقی دانست که باید به عنوان فرصت از آن بهره برد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار