آیت الله سعیدی گفت: امروز ملت‌های ایران و عراق با همه نیرو‌های خود وبا همه اقشار با یکدیگر متحد و دوست هستند، و این اتحاد و انسجام باید تداوم پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) روز چهارشنبه در دیدار جمعی از موکب‌داران ایرانی و عراقی شرکت‌کننده در آیین‌های عزاداری سالروز وفات حضرت معصومه (س) در سالن آیت الله خامنه‌ای صحن صاحب الزمان (عج) حرم کریمه اهل بیت (س) گفت: محبت و مودت ورزیدن به اهل بیت (ع) در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد، و یکی از جلوه‌های آن نیز این است که انسان به زبان اظهار کند و در قلب ایمان داشته باشد.

 تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: در عمل نیز وقتی انسان کاری انجام داده و یا برنامه‌ای اجرا می‌کند که برخاسته و ناشی از مهر و محبت قلبی و اعتقادی به اهل بیت است، نیز یکی دیگر از جلوه‌های محبت و مودت به این بزرگان محسوب می‌شود.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به تلاش موکب‌داران برای پذیرایی از زائران حضرت معصومه (س) ادامه داد: اطعام یک عمل بسیار پسندیده در سیره اهل بیت (ع) است که موکب‌داران به آن عمل کردند.

آیت الله سعیدی در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایش قرآن کریم مبنی بر اینکه پیامبراکرم (ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهید بیان کرد: این اختصاص به رسول الله (ص) ندارد، بلکه حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسن و امام حسین (ع) و همه امامان معصوم اسوه ما هستند، و یکی از سیره‌های مستمر این بزرگواران نیز طعام دادن بود.

 تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه خطاب به موکب‌داران یادآورشد: شما در هر مناسبتی که به اهل بیت منسوب است، چون به عشق این بزرگان برای غذا دادن هزینه و خرج می‌کنید، در حقیقت به مودت اهل بیت که خواست خداوند است، عمل کردید.

آیت الله سعیدی همچنین اجر و پاداش فراوان خدمت کردن به زائران دختر حضرت موسی بن جعفر (ع) به‌ویژه در ایام رحلت شهادت گونه آن حضرت را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: حضرت معصومه (س) به قصد دیدار برادر گرامیش از مدینه هجرت کرد، ولی در مسیر توسط ماموران حکومت عباسی مورد حمله قرار گرفت، و تعدادی از برادرانش به شهادت رسیدند و آن بانوی گرامی به هنگام عبور از نزدیکی‌های قم تصمیم گرفت در این شهر اقامت کند و در مدتی که در این شهر بود، به دلیل عوارض ناشی از دارو‌هایی که به او داده بودند، مسموم و بیمار شده و وفات کرد و دیدار برادر را درک نکرد.

 تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)  در بخشی از سخنان خود بیان کرد: امروز ملت‌های ایران و عراق با همه نیرو‌های خود و با همه اقشار با یکدیگر متحد و دوست هستند، در ایام اربعین چقدر شما عراقی‌ها خوب پذیرایی می‌کنید، روش بسیار خوب شما برای ما درس است و این اتحاد و انسجام در عراق و ایران باید مستدام باشد.

در پایان این دیدار ۳۴ خادم و موکب‌دار حاضر در عزاداری‌های ایام وفات کریمه اهل‌بیت با اهدا لوح و پرچم متبرک حرم مطهر آن حضرت مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار