بزرگترین سرمایه گذاری گوگل در استرالیا قرار است ۶۰۰۰ شغل در این کشور ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از bbc، گوگل اعلام کرده است که طی پنج سال آینده قرار است یک میلیارد دلار استرالیا معادل ۷۴۰ میلیون دلار آمریکا در استرالیا سرمایه گذاری کند. این بزرگترین سرمایه گذاری غول فناوری آمریکایی در این کشور تا به امروز است. گوگل می‌گوید که این پول برای ساخت یک مرکز تحقیقاتی، افزایش ظرفیت محاسبات ابری و سرمایه گذاری مشارکت با سازمان‌های محلی استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود این حرکت به طور مستقیم ۶۰۰۰ شغل ایجاد و در مجموع از ۲۸ هزار شغل پشتیبانی کند. ساندار پیچای، رئیس گوگل در مراسم معرفی این ابتکار در سیدنی گفت: "استرالیا می‌تواند به رهبری موج بعدی نوآوری در جهان کمک و همچنین از فناوری برای بهبود زندگی، ایجاد شغل و پیشرفت استفاده کند". اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز با حضور در این رویداد، از این طرح استقبال کرد و گفت: "تصمیم گوگل مزایای عمده‌ای برای کسب و کار‌های استرالیایی دارد، زیرا با این پروژه ما شاهد بهبود اقتصادی خواهیم بود".

 سرمایه گذاری گوگل در استرالیا

این سرمایه گذاری باعث می‌شود که این شرکت با سازمان‌های محلی، از جمله آژانس علمی استرالیا، سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) همکاری کند. یکی از سرمایه گذاران شرکت DivisionX Global همکاری با گوگل را "پیروزی بزرگ" برای فناوری استرالیا خواند همچنین او در این ارتباط گفت: "اگر گوگل سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار دلاری را به استارت آپ‌های آینده دار اختصاص دهد، آن‌ها می‌توانند ۴۰۰۰ شرکت فناوری جدید در استرالیا را تامین مالی کنند".

این سرمایه گذاری یکی دیگر از جاه طلبی سیدنی برای تبدیل شدن به «سیلیکون ولی نیمکره جنوبی» را نشان می‌دهد، همچنین در ارتباط با این موضوع قرار است ساخت یک مرکز تکنولوژیکی چند میلیارد دلاری در سیدنی آغاز شود و انتظار می‌رود ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ ادامه یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار