روزنامه اقتصادی مارکر فاش کرد که رژیم صهیونیستی دو مرتبه نرم افزار جاسوسی پگاسوس را به صورت مخفیانه به امارات فروخته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبگاه عرب۴۸، روزنامه اقتصادی مارکر،متعلق به رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) افشا کرد که رژیم صهیونیستی همانطور که تصور می‌شد، دو مرتبه جاسوس افزار پگاسوس را به امارات فروخته است. 

بر اساس گزارش این روزنامه، اولین نرم افزار جاسوسی از طرف محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، خریداری شده است. نرم افزار جاسوسی دیگر  نیز از طرف محمد بن راشد آل مکتوم، نخست و زیر امارات و حاکم دبی خریداری شد.

قابل ذکر است که فروش این نرم افزار منوط به تایید کمیته‌ای ویژه در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه دو احتمال را برای انگیزه خرید دو جاسوس افزار از سوی یک کشور عنوان می‌کند. احتمال اول این‌که در چارچوب سیاست داخلی و اختلافات بین هفت امارت مختلف، هر یک از رئیسان دو امارت مهمتر، درخواست نرم‌افزار اختصاصی برای خود ارائه کردند.

دلیل دوم این است اسنادی دیده شده که حداقل یکی از این حاکمان، درخواست استفاده از این جاسوس افزار را به دلایل شخصی که بر خلاف شرایط استفاده اعلامی از سوی شرکت NSO است، مطرح کرده باشد زیرا این شرکت، شرط استفاده از این نرم‌افزار را به جنگ علیه تروریسم و ​​جنایات مرگبار محدود کرده است.

روزنامه گاردین پیشتر فاش کرده بود که بن راشد،حاکم دبی  از جاسوس افزار پگاسوس علیه شاهزاده حیا بنت الحسین، همسر سابق خود، خواهر عبدالله دوم، پادشاه اردن و علیه تلفن‌های پنج نفر از نزدیکان او در میان درگیری قضایی آن‌ها در انگلیس برای حضانت فرزندانشان، استفاده کرده است.  

 اکتبر گذشته، رویترز گزارش داد که NSO قرارداد ۳۰۰ میلیارد دلاری خود را با امارات به دلیل سوءاستفاده حاکم دبی از پگاسوس، به حالت تعلیق درآورده است.

شرکت صهیونیستی NSO با مخالفت‌های گسترده‌ای در کشور‌های غربی به ویژه در آمریکا، که آن را در لیست سیاه خود قرار داده است، مواجه است. متعاقباً این شرکت با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر وزرا تماس گرفت و از آن‌ها برای حذف نام این شرکت از لیست سیاه درخواست کمک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار