هک شدن شش فعال حقوق بشری فلسطین با بدافزار پگاسوس+ عکس

خبرگزاری آلمان اعلام کرد شش فعال فلسطینی هدف برنامه جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری آلمان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد تلفن همراه شش فعال فلسطینی در زمینه حقوق بشر هدف برنامه جاسوسی پگاسوس، ساخت شرکت صهیونیستی «NSO» قرار گرفته است؛ البته هنوز مشخص نیست که چه کسی گوشی‌ها را با نرم افزار جاسوسی توسعه یافته توسط NSO هک کرده است، اما ۴ تن از این ۶ فعال سیم‌کارت رژیم صهیونیستی را داشتند.

غزه نیوز نیز هم اعلام کرد شش موسسه حقوق بشری مستقر در کرانه باختری که ماه گذشته در لیست مؤسسه های تروریستی قرار گرفتند، افشا کردند این شش فعال زیر مجموعه‌های خودشان می‌باشند و از سوی این شرکت صهیونیستی مورد جاسوسی قرار گرفتند.

از سویی دیگر خبرگزاری فلسطینی سما بر اساس سه سازمان بین‌المللی اعلام کرد هک کردن تلفن همراه این شش فعال فلسطینی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی بوده است؛ و موسساتی که کارمندانشان هدف حمله سایبری رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند، از کارشناسان امنیت دیجیتال در  سازمان مدافعان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا، شرکت (Citizen Lab) در کانادا و عفو بین‌الملل کمک گرفتند تا از هک شدن کارمندان خود مطمئن شوند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد NSO بعد از هک کردن تلفن‌های همراه، نتوانسته است به صورت کامل رد خود را پاک کند و همچنان از پگاسوس برای سواستفاده علی فعال‌های حقوق بشر استفاده می‌کند.

هک شدن شش فعال حقوق بشری فلسطین با بدافزار پگاسوس

پیش ازاین هم در سال ۲۰۱۹، نفوذ این نرم‌افزار به رسانه اجتماعی واتس آپ و جاسوسی آن از میلیون‌ها کاربر این برنامه، در رسانه‌ها خبرساز شد، اما جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس کمتر از سه ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان جنجال به پا کرد.

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی NSO برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صد‌ها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی وهمچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار