شرکت ملی گاز ایران طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها در بخش خانگی، تجاری و اداری را در دست اقدام دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مقدم بیگلریان سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: شرکت ملی گاز ایران در بحث بهینه‌سازی موتورخانه‌ها این فرصت را ایجاد کرده تا بدون پرداخت هزینه در بخش خانگی تجاری و اداری با انجام عایق کاری موتورخانه، نصب رسوب‌گیر مغناطیسی و تنظیم مشعل را انجام شود و این باعث می‌شود که ضمن کاهش گاز بهاء مشترکین، در مصرف گاز هم ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود.

او افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد رشد شتابانی در حوزه گازرسانی در کشور بودیم که در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی انجام گرفت.

بیگلریان گفت: ۷۵ درصد از سبد انرژی خانوار را امروز گاز تشکیل دهد که جای خوشحالی دارد.

او افزود: ۲۱ هزار و ۱۲۰ کیلومتر شبکه گازرسانی و ۸۲۵ هزار انشعابات علمک داریم هم اکنون در استان وجود دارد که با اجرای چنین حجم کاری، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۲۶ هزار مشترک بهره‌مند از گاز طبیعی داریم و از این میزان ۹۲ درصد مشترکین خانگی و ۸ درصد صنعتی و عمومی هستند.

بیگلریان گفت: در بخش مشترکین عمده و بزرگ، ۳ نیروگاه مقیاس بزرگ، ۲۴ نیروگاه مقیاس کوچک و حدود ۳۴ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند و از ۶۱ شهر در استان در ۵۹ شهر گازرسانی انجام شده و همچنین از ۲ هزار و ۹۷۰ روستایی که قابلیت گازرسانی دارند در ۲ هزار و ۴۶۰ روستا گازرسانی انجام شده و موارد باقیمانده کار با قوت در حال اجرا است.

او افزود: ضریب نفوذ گازرسانی در حوزه شهری ۹/۹۹ و در حوزه روستایی ۹۵/۱ است و جا دارد بیان کنیم که مازندران در حوزه گازرسانی روستایی رتبه دوم کشور را دارد.

بیگلریان گفت: بخشی از پروژه‌های بالادستی تقویت گاز شمال و شمال شرق کشور انجام شده است و یک فاز آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه تقویت فشار آرادان سمنان هم در سال آینده برای همین منظور به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.