کارخانه شمش چدن خوسف بعد از مدتی تعطیلی دوباره صدای کار و تلاش در آن شنیده می‌شود و تولیدات آن راهی بازار‌های داخلی و خارجی می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیش از ۴۰۰ نیروی کار ایرانی و چینی شبانه روز در کارخانه شمش چدن خوسف تلاش می‌کنند تا با تکمیل چرخه تولید فولاد، سبد تولید و صادرات محصولات فلزی استان را متنوع‌تر کنند.

کارخانه شمش چدن خوسف بعد از یک فراز و نشیب حالا بر مدار تولید قرار گرفته است.

یکی از کارگران گفت: کارخانه به دلیل شیوع کرونا مدتی تعطیل بوده، اما اکنون دوباره صدای کار و تلاش در آن شنیده می‌شود.

مدیر داخلی کارخانه با اشاره به اینکه سرمایه گذاران این کارخانه خارجی‌ها هستند افزود: سال ۹۸ بود که با سرمایه گذاری ۲۷ میلیون دلاری چینی‌ها کارخانه تولید شمش چدن خوسف به صورت آزمایشی در این شهرستان شروع به کار کرد و چند ماهی می‌شود که به صورت رسمی تولید خود را آغاز کرده است.

او با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۵۰ تن شمش چدن در ۲ کوره این کارخانه تولید می‌شود ادامه داد: در حرارت بالای کوره‌های این کارخانه محصولی تولید می‌شود که هم در داخل و هم در خارج از کشور خواهان زیادی دارد.

بارانی معاون بازرگانی کارخانه اظهار کرد: پارسال حدود ۱۸ هزار تن شمش چدن در این کارخانه تولید و به کشور‌های پاکستان و چین صادر شد.

در حال حاضر ۳۱۸ نیروی ایرانی و ۱۰۵ نیروی چینی در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

سرمایه گذاران چینی نگاهشان به آینده است و قرار است زنجیره کامل صنعت فولاد را در این کارخانه ایجاد کنند.

زنگویی معاون اداری کارخانه گفت: هم اکنون کارخانه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ماشین آلات از کشور چین وارد کارخانه شده است.

او افزود: در گام بعدی تولید ورق‌های نبرد و میلگرد را با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در دستور کار قرار داده ایم.

ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش چدن است که با راه اندازی واحد فولاد سازی میزان تولیدات به بیش از ۴۰۰ هزار تن مواد فولاد در سال می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.