مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: افزایش سقف تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان برای چهار هزار و ۱۵۰ متقاضی که از ابتدای امسال تشکیل پرونده داده‌اند، اعمال شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  مسعود رضایی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان بیان کرد: با توجه به طرح جهش تولید مسکن، سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که این تسهیلات جدید به واحد‌هایی هم که از ابتدای امسال تشکیل پرونده داده اند تعلق خواهد گرفت.

وی وجود زمین مورد نظر در محدوده طرح هادی روستایی را از جمله شروط لازم برای بهره مندی از این تسهیلات برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس سقف اعتبار تسهیلاتی این واحد‌ها از ۴۱۵ میلیارد تومان به ۸۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات چهار درصد است ادامه داد: علاوه بر این واحدها، پرونده‌هایی که از این پس برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تشکیل می‌شود برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت به بانک معرفی خواهد شد.

به گفته رضایی سهمیه امسال لرستان نوسازی و مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی است که صاحبان ۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نفر موفق به عقد قرارداد شده بودند و اکنون تسهیلات همه آن‌ها ۲ برابر شده است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای مابقی متقاضیان و پرونده‌های جدید نیز امکانپذیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: میانگین مقاوم سازی واحد‌های روستایی این استان بالای ۸۰ و میانگین کشوری ۴۸ درصد است.

رضایی تصریح کرد: لرستان دومین استان در مقاوم سازی مسکن روستایی می‌باشد و از سال ۹۸ تاکنون ۲۱ هزار واحد در قالب مسکن محرومان، بازسازی مناطق سیلزده و بهسازی مسکن روستایی را در دست اقدام داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ۲ هزار مسکن محرومان یکهزار و ۸۶۰ واحد افتتاح شده و ۱۴۰ واحد نیمه تمام است گفت: همچنین از مجموع ۱۳ هزار واحد نیازمند بازسازی نیز بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد تکمیل شده است.

رضایی افزود: در مجموع ۱۲۲ هزار واحد مسکن روستایی استان برای بازسازی و مقاوم سازی تعیین تکلیف شده و ساخت ۱۱۷ هزار واحد به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.