مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا، پهنای باند اینترنت در استان حدود سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد:  ظرفیت پهنای باند اینترنت در کردستان در ابتدای شیوع کرونا، ۱۲۲ اس تی ام وان (STM۱) بود که اکنون به ۳۲۲ اس تی ام وان رسیده است.

او به اقدامات انجام شده در حوزه فیبر نوری اشاره کرد و افزود: تاکنون چهار هزار و ۹۰۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده که بیش از چهار هزار کیلومتر آن در مناطق روستایی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان آمار مشتریان فیبر نوری (ftth) در استان را پنج هزار و ۶۴۸ مورد اعلام و اضافه کرد: در صورت حمایت دولت و تغییر نظام تعرفه تلفن ثابت، توسعه فیبر نوری تا پایان سال با جدیت دنبال می‌شود.

حکمت با اشاره به اینکه کردستان جزو استان‌های پیشتاز در اجرای فیبر نوری است، ادامه داد: مزایای شبکه فیبر نوری، سرعت اینترنت، افزایش ظرفیت و جلوگیری از سرقت است.

او به راه اندازی ۶ هزار و ۲۳۱ تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۱۰ مورد آن در سال جاری راه اندازی شده که فناوری جدیدی بوده و بسیار پیشرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مراکز مخابراتی استان به شبکه فیبرنوری متصل است که این رقم نیز در صورت وجود اعتبار، افزایش خواهد یافت.

حکمت با اشاره به اجرای شبکه فیبر نوری در ۱۵ روستای استان در سال جاری، افزود: از این پس واگذاری تلفن ثابت در نقاط شهری و روستایی بر بستر فیبرنوری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.