در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورا در مقام تذکر درباره معضلات پایتخت صحبت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،   مظفر عضو شورای شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر در تذکری درباره نوسازی املاک فرسوده گفت: در مناطق ۱۷ و ۱۰ باید ضوابطی را برای نوسازی املاک فرسوده برای مردمان این مناطق لحاظ کنیم تا شهروندان بتوانند با توجیه اقتصادی ملک فرسودشان را نوسازی کنند.


وی ادامه داد: ۳۰ درصد معابر مناطق ۱۷ و ۱۰ از عرض ۳ متر برخوردارند و نمی‌توانیم با اختصاص سه طبقه تراکم مجاز توجیه اقتصادی را برای صاحبان املاک داشته باشیم.


مظفر با بیان اینکه خطر وقوع زلزله جدی است، افزود: اگر تهران را زلزله دربرگیرد متوجه می‌شویم که تصورات آرمانی ما با واقعیت فاصله دارد.

در تذکری دیگر شربیانی عضو شورای شهر درباره چالش‌های منطقه ۱۲ تهران گفت: اقدامات به کارگرفته در منطقه ۱۲ باید در شورای ش در تذکری درباره چالش‌های منطقه ۱۲ در بیست و چهارمین جلسه شورا گفت: منطقه ۱۲ به عنوان هسته تاریخی شهر تهران از معضلاتی، چون بافت فرسوده، آسیب‌های اجتماعی، ناپایداری بنا‌های قدیمی در بازار تهران، تغییر کاربرد گسترده، تعیین تکلیف زیر پهنا‌های فاقد ضابطه رنج می‌برد.

وی ادامه داد: در مسائل اجرایی در نواحی، تدوین دستورالعمل اجرایی و سامانه برخط بین دادسرا، مرکز حقوقی، کلانتری و شهرداری نواحی و تعیین شرح خدمات چگونگی اجرای کمیسیون‌ها لازم است.

شربیانی با بیان اینکه لازم است تجهیزات برای رفع خطر املاک خطرآفرین ایجاد شود، افزود: این اقدامات باید در سطح مناطق به خصوص مناطق هرندی و مولوی که احتمال خطر ریزش در آن‌ها بالاست، تمهیده شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه طرح‌های به کار رفته در توسعه شهری منطقه ۱۲ مختص به خود است، ادامه داد: اقدامات به کارگرفته در منطقه ۱۲ باید در جهت صیانت از بافت تاریخی این منطقه باشد.

چمران رئیس شورای شهر هم درباره وضعیت منطقه ۱۲ تهران گفت: منزل ما به خانه موزه شهید چمران تبدیل شده، ولی رسیدگی برای بازسازی به عمل نیامده است.

همچنین صادقی عضو دیگر شورای شهر درباره لزوم ارائه برنامه‌های شهرداری تهران برای حمایت از شرکت‌های حوزه فناوری و استارتاپی گفت: بعد از جلسات گفتگو و تبادل نظر با ذی نفعان فعال و تاثیرگذاران حوزه کسب و کار‌ها نوین، موضوع مشترکی از خواسته هاشان از مدیریت شهری به چشم می‌امد و ان هم ایجاد تسهیلات و صدور مجوز برای شرکت‌های حوزه فناوری و اطلاعات جهت فعالیت در محل‌هایی با کاربری‌های مسکونی است.

وی ادامه داد: لازم است شهردار تهران با توحه به شیوع کرونا و تغییرات در شیوه‌های تولید محصولات و کسب و کار برنامه خودِ را برای حمایت از شرکت‌های حوزه فناوری و استارتاپی تهیه و به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
اگه ساختمون ایمن باشه تعداد طبقاتش مهم نیست ولو هزار طبقه باشه
آخرین اخبار