مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ایده یکی از اعضای جوان این جمعیت در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ «IFRC» برگزیده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی بروجنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایده و طرح مینا کریمیان از دانشجویان رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه و عضو شورای مرکزی مجمع تخصصی کانون‌های هلال احمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قالب ساخت نرم‌افزاری با عنوان «یارینو» در آکادمی نوآوری جوانان فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ (IFRC) پذیرفته شد.

او افزود: این نرم‌افزار با هدف آگاه‌سازی و بالابردن دانش مردم در ارتباط با ویروس کرونا، تهیه شده و در این نرم‌افزار بخش‌های مختلف از جمله اخبار مهم در ارتباط با کرونا، راهنمای تغذیه در دوران قبل از کرونا و قرنطینه، سوالات متداول و پرتکرار در ارتباط با کرونا، آمار روزانه مبتلایان در دوران کرونا، مراقبت بهداشتی، پیشگیری و درمان کرونا، تغذیه دوران ابتلا به کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای همه افراد به خصوص همراهان بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از منابع معتبر دنیا بارگذاری می‌شود.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: در این آکادمی، تعدادی از ویدیو‌های ارسالی از ایده‌ها و داستان‌های جوانان عضو صلیب سرخ جهانی و هلال احمر در زمینه‌های مختلف سلامت دیجیتال، پیشگیری و راه‌های بهداشتی در زمینه کرونا بارگذاری شده است.
مینا کریمیان ایده‌پرداز نرم افزار «یارینو» اظهار داشت: برای طراحی و ساخت این نرم‌افزار بیش از شش ماه با کمک سایر هم تیمی‌های خود وقت صرف کرده است.

او تصریح کرد: بالا بردن سطح آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی صحیح و سریع در خصوص آخرین یافته‌های علمی و بالا بردن سطح دانش و علم مردم در خصوص این بیماری نوظهور از اهداف طراحی این نرم افزار بوده است.

گفتنی است این رقابت بین ۱۸۰ کشور جهان برگزار و جایزه این ایده ۵۰۰ فرانک سوییس تعیین شده بود که مینا کریمیان موفق به دریافت این جایزه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار