مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان نیمه نخست امسال ۶۰ حلقه، معادل ۱۳۰ درصد تعهد، چاه غیرمجاز را مسدود کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در راستای مطالعه و اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شهرستان همدان، نیمه نخست امسال تعداد ۶۰ حلقه چاه مسدود شد.

او  با اشاره به اجرای طرح‌های این شرکت در راستای سند راهبردی سه ساله استان و شش ماهه نخست امسال در باره وضعیت دو شهرستان همدان و فامنین گفت: در این راستا طرح آبرسانی به شهر همدان در پیش گرفته شده، که عملیات پیش‌بینی شده در سال جاری شامل تکمیل و بهره‌برداری از طرح اضطراری انتقال آب به شهر همدان به میزان ۲۵۰ لیتر در ثانیه و تکمیل و بهره‌برداری از مخازن است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان افزود: در این طرح از ۱۵۰ هزار مترمکعب مخازن افزون بر ۱۰۰ هزار مترمکعب انجام و صددرصد تعهد مربوط به اجرای این طرح در سال جاری اجرا شده است.

ستوده گفت: در این راستا کنتور‌های هوشمند نصب و چاه‌های فاقد پروانه نیز تعیین تکلیف شده‌اند که درصد تحقق تعهد در این راستا در طول شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ترتیب برابر ۸۶ و ۱۰۰ درصد است.

او با ارزیابی پیشرفت خوب طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای همدان، گفت: مطالعه انتقال پساب تصفیه خانه همدان به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد یکی از طرح‌های تعریف شده بود که این طرح در سال ۱۳۹۹ به اتمام رسیده است.

مدیرعام آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به مطالعه و اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شهرستان فامنین افزود: امسال، تعداد پنج حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود، ۲۶ کنتور هوشمند نصب و تعداد ۲۵ حلقه چاه فاقد پروانه نیز تعیین تکلیف شده‌اند که در این راستا نیز ۱۰۰ درصد تعهد شش ماهه شرکت آب و منطقه‌ای همدان محقق شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.