تاکنون بیش از سه هزار چادر در مناطق زلزله زده شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مهدی دوستی  استاندار هرمزگان گفت :دیشب ۶۰۰ چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است  و در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده ، زیرا چادر‌ها محدود است و با برپایی کمپ نیاز‌های بهداشتی نیز بهتر تامین می‌شود و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.
دوستی افزود: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها  بعد از ظهر چادر به صورت خانه به خانه توزیع می‌شود.روستا‌های ذرتو، آب زمینو و زیارت را از نزدیک بازدید کردم که کمبود چادری نیست و برای مناطق رضوان و فین نیز چادر در حال توزیع است.

او گفت: دیشب در برخی مناطق زلزله زده سه مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است.

استاندار هرمزگان درباره برآورد اولیه خسارت نیز گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شود.درباره واحد‌های نیازمند بازسازی در این زلزله‌ها نیز گفت: باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.


جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  آواربرداری واحد‌های آسیب دیده آغاز شده

جودی افزود: ارزیابی اولیه ۳۶۰۰ واحدمسکونی واقع در منطقه زلزله زده فین و رضوان نشان داد که ۲۷۵۰ واحد آسیب دیده است.

او گفت: از واحد‌های آسیب دیده دو هزار واحد نیازمند ساخت دوباره است و ۷۵۰ واحد نیاز به مرمت دارد که از فردا کار آواربرداری و بررسی خانه به خانه در حال انجام است

جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال باید دویست هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که تا کنون ۵۰ هزار واحد عقدقرارداد با بانک‌ها داشته اند و صد هزار واحد نیز به بانک‌ها معرفی شده اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.