استاندار هرمزگان گفت: دو هزار و ۷۶۰ واحد تخریب شده در زلزله نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان هرمزگان عنوان کرد: همزمان با زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده بود، زیرا چادرها محدود است و با برپایی کمپ نیازهای بهداشتی نیز بهتر تأمین و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.

وی گفت: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها، چادرها به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنان در حال توزیع است.


بیشتر بخوانید

استاندار هرمزگان افزود:در برخی مناطق زلزله زده مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تأمین کرده است و همچنین از بعد از ظهر امروز نانوایی‌ها فعال شده اند.

وی درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شود.

استاندار هرمزگان درباره واحدهای نیازمند بازسازی در این زلزله‌ها نیز گفت: دو هزار و ۷۶۰ واحد نیازمند بازسازی است.

ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده در مناطق زلزله زده فین

جودی معاون بنیاد مسکن کشور گفت: برای بازسازی هر واحد منزل تخریب شده بر اثر زلزله فین، ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به هیئت دولت پیشنهاد شده است.
 

جودی  افزود: از این اعتبار، ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است که پس از تصویب در هیئت دولت پرداخت می‌شود.

او گفت: از ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات هم ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت و ۳۰ میلیون تومان برای تامین وسایل منزل است. برای مرمت خانه‌های آسیب دیده هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سود این تسهیلات ۴ درصد و ضمانت آن به صورت زنجیره‌ای است و دریافت آن نیز آسان است. با توجه به نزدیک بودن فصل سرما، قبل از مصوبه دولت و از امروز با استفاده از منابع داخلی بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) کار بازسازی منازل آسیب دیده آغاز می‌شود.

تمامی مسیرها و برق مناطق زلزله زده متصل است/ برخی انتقادات منصفانه نیست

عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس بیان داشت: با تلاش تمامی دستگاه‌های ذی ربط و نیروهای امداد و نجات عملیات امدادرسانی و خدمات دهی به مناطق زلزله زده به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان بندرعباس درگیر زلزله هستند، خاطرنشان کرد: به طورکلی ۱۷ روستا در کانون زلزله قرار دارند که طی چند روز گذشته تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش و در محل مستقر هستند.

کناری با اشاره به اینکه تا این لحظه تمامی مسیرهای تردد باز و برق تمامی روستاها وصل است، اضافه کرد: خود را برای تمامی شرایط آماده و مهیا کردیم و تمامی تلاش خود را خواهیم کرد بتوانیم کمی از آلام و مشکلات مردم زلزله را بکاهیم.

فرماندار شهرستان بندرعباس در پایان در پاسخ به برخی انتقادات از خدمات رسانی‌ها در روستاهای سرزه و رضوان، عنوان کرد: امیدوارم افراد به این مناطق رفته و نحوه خدمات رسانی و تلاش نیروهای امدادی را مشاهده کنند که خدمات رسانی به شکل مطلوب برقرار است و برخی انتقادات منصفانه نبوده و نیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.