مسئول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چناران گفت: ۲۱ فقره موافقت اصولی اولیه، برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری و بوم‌گردی در گلبهار صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چناران  گفت: تاسیسات گردشگری در روستا‌های آبقد، فریزی، حاجی‌آباد در بخش مرکزی و دولت آباد، گلمکان، نوزاد، پیست اسکی شیرباد، احمد آباد و اسجیل در بخش گلمکان، ظرفیت خدمات‌رسانی به ۲۰۰ نفر گردشگر و مسافر را دارند.

او افزود: تاکنون پروانه بهره‌برداری برای چهار اقامتگاه با ظرفیت ۵۰ نفر صادر شده که از این طریق برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مسئول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چناران ادامه داد: استقبال چشمگیر بخش‌خصوصی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان گلبهار باعث شده است که این شهرستان به یکی از مقاصد گردشگری منطقه تبدیل شود.

بیان کرد: تاکنون در شهرستان گلبهار ۲۱ موافقت‌نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر و برای چهار مرکز اقامتی در گلمکان پروانه بهره‌برداری صادر شده است که در حال فعالیت و خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران هستند.

او تصریح کرد: آثار تاریخی شامل حسینیه گلمکان، مقبره عبدالرحمن گهواره‌گر و چشمه‌سبز گلمکان از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این خطه هستند که در طول سال پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگرند.

مسئول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چناران تاکید کرد: دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، پیست اسکی شیرباد و دریاچه طبیعی چشمه‌سبز در دامنه شمالی رشته کوه بینالود، مشرف بر حوضه آبریز رودخانه گلمکان در فاصله ۲۰ کیلومتری بخش گلمکان قرار دارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.