درخواست سازمان ملل متحد برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات در یمن

در حالی که ائتلاف سعودی این روز‌ها به مناطقی از جنوب الحدیده حمله می‌کند سازمان ملل خواستار از سرگیری مذاکرات بر سر این شهر بندری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیئت نظارتی از سوی سازمان ملل متحد در دیدار از مناطق آسیب دیده در بمباران هوایی ائتلاف سعودی خواستار از سرگیری مذاکرات بین طرف‌های درگیر در یمن شد.

این نخستین دیدار یک هیئت رسمی از سال ۲۰۱۸ تا به امروز از مناطق آسیب دیده در  جنوب یمن است. از سال ۲۰۱۸ توافقنامه آتش بس با کارشکنی ائتلاف سعودی هرگز اجرایی نشد.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به خبر عقب نشینی نیرو‌های تحت رهبری سعودی‌ها از اطراف بندر الحدیده اعلام کرد: این اقدام برای تقویت جبهه‌های دیگر و تقویت نیرو انجام شده است.

در روز‌های اخیر نیرو‌های انصارالله توانسته اند به بخش‌های زیادی ار جنوب یمن تسلط پیدا کنند. هیئت نظارتی سازمان ملل این پیشروی را یک تغییر مهم در ساختار درگیری‌ها در یمن دانسته است.

گفتنی است بیش از شش سال است که از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می گذرد. طی این مدت رژیم سعودی و امارات متحده عربی ده ها هزار غیرنظامی را به شهادت رسانده و میلیون ها نفر را آواره کرده اند. همچنین این ائتلاف اقدام به محاصره دریایی یمن کرده و از رسیدن مواد غذایی به این کشور جلوگیری می کند. سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی در یمن و جان باختن میلیون ها نفر هشدار داده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار