تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با شرکت توزیع برق استان در راستای تقویت ارتباط صنعت و گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی منعقد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  با در نظر گرفتن امکانات دانشگاه کردستان و شرکت توزیع برق شامل نیروی انسانی محقق، فناوری‌های موجود منابع مالی داده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تنظیم و بین دانشگاه کردستان و شرکت برق تفاهم نامه ای منعقد شد.

رییس دانشگاه کردستان در این آیین با تاکید بر توانایی‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف، افزود: دانشگاه کردستان در کنار رسالت خود که آموزش و تربیت نیروی انسانی است آمادگی همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را با سایر ادارات و ارگان‌های اجرایی دارد.

دکتر رحمت صادقی استفاده مطلوب از توانایی‌های علمی، پژوهشی و کارآفرینانه اعضای هیات علمی در ارائه موضوعات پژوهشی مرتبط با فعالیت‌های شرکت برق، انجام پروژه‌های پژوهشی، ارزیابی و نظارت برگزاری همایش ها، سمینار‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی مشترک را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه را دانست.

او اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بزرگی توسط همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه صورت گرفته است و دستاورد‌های بسیاری نیز در سطح بین المللی و داخلی داشته‌ایم.

رییس دانشگاه کردستان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح‌های کاربردی مورد نیاز جامعه و بهره مندی از امکانات و ارائه خدمات مشاوره‌ای مرتبط با نوع فعالیت طرفین در بخش‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای رفع مشکلات و معضلات استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان هم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های شرکت توزیع بر پایه علمی صورت گرفته است، اظهار داشت: شرکت توزیع برق درصدد است با ورود به فاز علمی و مهندسی فعالیت‌های شرکت از روال سنتی فاصله بگیرد و در راستای بهینه‌سازی موثرتر وارد فضای جدیدی شود.

هیوا لهونیان از دانشگاه کردستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی کشور نام برد و استفاده از ظرفیت علمی و تیم قوی دانشگاه را در جهت برطرف کردن نیاز‌های جامعه کاربردی دانست.

او فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: امید است با همکاری دانشگاه و شرکت توزیع این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود و با همکاری‌های دو سویه، شاهد نوآوری و خلاقیت در تمام عرصه‌های کاری باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.