رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: وحدت در بین مسلمانان به آسانی به دست نیامده است و برای ادامه آن باید مسلمانان از یکدیگر شناخت کافی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبد الکریم بی‌آزار شیرازی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور امروز در مراسم بزرگداشت هفته وحدت در دانشگاه کردستان اظهار داشت: کردستانی‌ها همواره عاشق پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده‌اند.

او  با بیان اینکه شناخت یکدگیر و آشنایی با مقدسات هم توسط مسلمانان باعث تقویت وحدت می‌شود، افزود: شیعه و سنی هیچگاه مقابل هم نبوده و نیستند و همه مسلمانان پیرو پیامبر و دوستدار ائمه اطهار (ع) هستند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به مهمترین مسائل دست‌یابی به وحدت اشاره و اظهار داشت: توحید و اعتقاد به آن، رسالت، امامت، اخلاق و احکام عملی مسائل مهمی هستند که برای دستیابی به وحدت باید به آن‌ها توجه کرد.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه کردستان هم با تبریک ماه مولود و هفته وحدت بیان داشت: مردم استان کردستان عشق و ارادت به رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را در ماه ربیع الاول به بهترین شکل ممکن نشان دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محرم بیابانی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اضافه کرد: راستگویی اصل مهمی در دین اسلام است و باید این اصل در خانواده‌ها به خوبی آموزش داده شود.

رییس دانشگاه کردستان هم با تبریک هفته وحدت و خیر مقدم خدمت مهمانان مراسم اظهار داشت: همواره در طول تاریخ دشمنان سعی کرده‌اند که در بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کنند و به همین منظور باید هوشیار و آگاه بود.

رحمت صادقی به گسترش اخلاق اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف وحدت برای نزدیک کردن دل‌ها به هم و برای احترام گذاشتن به عقاید و تفکر‌های متفاوت است.

استاد دکترای تخصصی فقه شافعی با اشاره به تاریخچه وحدت اسلامی و تقریب در کشور اضافه کرد: همواره در طول تاریخ تلاش‌های زیادی برای ایجاد وحدت صورت گرفته است.

فرزاد پارسا، آسیب شناسی در بحث وحدت را مهم دانست و گفت: قوانین اساسی کشور، ضامن وحدت مسلمانان است و با همت جمعی می‌توان آن را ادامه داد.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر (ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.