مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با هدف حفظ سلامت جامعه مهاجران خارجی واکسیناسیون اتباع افغانستانی ساکن در خراسان رضوی در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کشور، این طرح برای اتباع مجاز مقیم در خراسان رضوی هم به اجرا درآمده است که همچنان ادامه دارد.

او افزود: اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در استان با مراجعه به دفاتر کفالت مشهد می‌توانند نسبت به گرفتن نوبت و دریافت کارت برای تزریق واکسن کرونای خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون افزون بر ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مجاز مقیم استان خراسان رضوی، دُز اول و ۹۰ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

هاشمی با بیان اینکه خراسان رضوی پذیرای مهاجران خارجی از ۵۱ ملیت مختلف است، بیان کرد: اکثر مهاجران خارجی مجاز مقیم خراسان رضوی از  افغانستان هستند.


بیشتر بخوانید


او به اجرای مرحله ۱۶ طرح آمایش اتباع خارجی نیز اشاره و تصریح کرد: مرحله ۱۶ طرح آمایش اتباع خارجی خراسان رضوی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد اتباع خارجی این استان در این طرح شرکت کرده اند و آن دسته از اتباع خارجی که هنوز موفق به ثبت نام در این طرح نشده اند تا پایان آبانماه فرصت دارند در طرح شرکت کرده و از خدمات آن برخوردار شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی به تحولات اخیر کشور افغانستان اشاره و تاکید کرد: با تحولات اخیر صورت گرفته در کشور افغانستان، در دوره جدید با ۲ نوع جدید مهاجرت از افغانستان مواجه هستیم که عده‌ای به صورت غیرمجاز از طریق مرز‌های مشترک وارد ایران می‌شوند که تاکنون ۷۲ هزار نفر به این شیوه وارد کشور شده اند، که ۹۰ درصد آن‌ها مجرد بوده و قصد مهاجرت به کشور‌های غربی را داشته اند و بیشتر این افراد به کشورشان بازگردانده شده اند، اما افرادی که با خانواده وارد شده و شرایط خاصی داشته اند، پذیرش شده اند.

هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر از ۳۵۰ هزار مهاجر افغانستانی مقیم در خراسان رضوی، ۹۶ درصد در شهر مشهد سکونت داشته و پنج درصد در دیگر شهرستان‌های این استان اقامت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.