مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در اولین روز از هفته کتاب از تسهیلگران، رابطان برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی و کتابداران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آئین رونمایی از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال پنج هزار جلد کتاب بین مدارس هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شد.

او ضمن تبریک هفته کتاب افزود: “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” شعار هفته کتاب است و بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

اسحاقی تصریح کرد: انتخاب این شعار با توجه به شرایط کرونا هوشمندانه و قابل تحسین است.

او به فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب کشور را از افتخارات این اداره کل برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه قرار دارد گفت: تاریخ و نحوه برگزاری مجازی یا حضوری این نمایشگاه بزودی اعلام می‌شود.

اسحاقی بر نقش مهم کتاب در زندگی افراد اشاره و بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در نسل جوان تاکید کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در بحث جام باشگاه‌های کتابخوانی و کمیته‌های خرید کتاب امسال ۲۰۰ عنوان کتاب با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان جنوب کرمان خریداری شده است.

حمید رضا واحدی فعال حوزه کتاب منطقه جنوب کرمان در ادامه این آئین گفت: این هفته فرصت خوبی برای مروجین کتاب است.

او افزود: کتاب نقش مهمی در زندگی همه افراد بویژه نسل جوان دارد، زیرا کتاب قدرت نه گفتن و مواجه با مشکلات را آموزش می‌دهد.

او به کتاب دکتر پوراسلامی نویسنده جنوب کرمان با عنوان ماه و یک آسمان ستاره اشاره کرد و گفت: در این کتاب بزرگان تاریخ منطقه جنوب کرمان معرفی شده اند.

در پایان این آئین از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی و از تسهیلگران، رابطان برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی و کتابداران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار