نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه گفت:با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر فرهنگی و تاریخی مراغه براساس مصوبه کمیسیون نام‌گذاری، تمامی تابلو‌های اسامی معابر شهر دو زبانه می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ابراهیم خوش رفتار نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه در جلسه کمیسیون نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی مراغه گفت: براین اساس، این تابلو‌ها در تمامی معابر عمومی دو زبانه انگلیسی و فارسی خواهند شد تا زمینه ساز بهره مندی و استفاده مناسب گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و عمومی این کهن شهر شود.

اوافزود: این اقدام در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی و مناسب سازی معابر عمومی توسط شهرداری مراغه انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین به منظور نام گذاری و بهره مندی هرچه بیشتر و مناسب‌تر از اسامی متبرک شهدای این شهرستان برای نام گذاری معابر، اسامی این شهدا در قالب بانک اطلاعاتی مدون جمع آوری و تدوین خواهد شد.

نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: در این راستا، تمامی اطلاعات موجود در زمینه نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر مراغه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری جمع آوری خواهد شد تا از اسامی متبرک شهدا برای نامگذاری‌ها استفاده شود.

خوش رفتار افزود: براساس ساماندهی اسامی معابر عمومی جدید الاحداث، پس از تصویب نام در شورای نامگذاری و تایید شورای اسلامی شهر، تابلوی مربوط به آن نیز در کمترین زمان ممکن برای سهولت دسترسی در این معابر نصب خواهد شد.

اوادامه داد: در راستای تکریم شهدای مدافع حرم این شهرستان نیز، دو میدان جدید واقع شده در مسیر بلوار ۳۵ متری رسالت به الغدیر به نام شهید علی کنعانی و شهید امیر لطفی نام گذاری می‌شود.

اواضافه کرد: پیش از این نیز یکی از میادین شهرک سهند نیز مزین به نام شهید امین کریمی از شهدای مدافع حرم این شهرستان شده بود.

علی سلطان زاده رئیس اداره پست مراغه نیز دراین جلسه گفت: با توجه به تخصیص کدپستی براساس اسامی معابر عمومی، نام گذاری آن‌ها باید تا حد امکان تکراری نباشد.

 اوافزود: همچنین نام گذاری معابر عمومی شامل خیابان ها، بلوار‌ها و کوی‌ها در مناطق شهری براساس کدپستی موجود در پایگاه داده‌های پست کشور همخوانی و مطابقت داشته و تداخلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

مراغه که به باغ شهر ایران و پایتخت نجوم ایران شهرت دارد جزو ۱۰ شهر تاریخی ایران می‌باشد و سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی از مراغه دیدن می‌کنند.

این شهر در ۱۳۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معابر عمومی ، تابلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.