رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملکان گفت:تعداد دانشجویان این واحد برخلاف بسیاری دیگر از دانشگاه‌های کشور طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هدایت اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملکان گفت:این واحد از مهر سال ۱۳۸۰ با دو رشته کارشناسی پیوسته حسابداری و کاردانی ناپیوسته کامپیوتر و با ۱۱۰ دانشجو شروع به فعالیت کرد، اما در حال حاضر تعداد ۷۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و هشت رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

او به فعالیت ۲۸ عضو هیئت علمی و بیش از ۷۰ مدرس حق‌التدریسی در این واحد اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ملکان مشغول تحصیل هستند.

او اعلام کرد: مهرماه امسال نزدیک به ۶۰۰ نفر در این واحد دانشگاهی از طریق سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد تاکنون ۳۸۰ نفر انتخاب واحد کرده‌اند و بقیه نیز در حال انتخاب واحد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملکان با آرزوی پذیرش دانش‌آموزان ملکانی در دانشگاه‌های مختلف و بهترین رشته‌ها از والدین خواست فرزندان خود را جهت پذیرش در دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های پزشکی تحت فشار قرار ندهند.

اسلامی ادامه داد: امروزه امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی بهتر و بیشتر است و دانشگاه آزاد اسلامی ملکان نیز با بهره‌مندی از امکانات خوب آزمایشگاهی، کارگاه‌های فنی، سایت‌های کامپیوتری و سالن‌های ورزشی و برخورداری از اساتید مجرب و رشته‌های متنوع بهترین محل برای تحصیل فرزندانتان است.

او با بیان اینکه توسعه هر کشوری در گرو توسعه دانشگاه‌های آن کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه کشور مبتنی بر پژوهش و تحقیق است و این دو مهم نیز تنها در دانشگاه محقق می‌شود.

او از دانشگاه به عنوان بهترین محیط برای رشد و برقرار کردن ارتباط بین انسان‌ها یاد کرد و اظهار داشت: اگر تحصیلات عالیه با مهارت‌های زندگی درهم آمیخته شود، موفقیت در مسیر زندگی را نیز به همراه خواهد داشت.

در این آیین جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان زینب (س) ملکان از آزمایشگاه‌ها، سایت‌های کامپیوتری، کارگاه‌های فنی و کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان دیدن کردند و با امکانات این واحد دانشگاهی آشنا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.