رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی گفت: دو درصد از دانشمندان دنیا از دانشگاه آزاد اسلامی هستند که مایه افتخار کشورمان است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عزیز جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی بمناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جزو پنج دانشگاه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور است و رتبه علمی و پژوهشی بالایی دارد گفت: به لطف خدا دو درصد از دانشمندان دنیا از بین دانشجویان و اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که برای کشورمان افتخار بزرگی است.

اوافزود: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جزو واحد‌های برتر در حوزه‌های مختلف است و همه ساله در بحث مقالات و فناوری‌های نوین موفقیت‌های چشمگیری داشته اشت.

او بهره برداری از بیمارستان امام سجاد (ع)، تکمیل واحد دانشکده دندانپزشکی و دامپزشکی تبریز را از اقدامات اخیر دانشگاه آزاد استان بر شمرد و گفت:دانشکده دندانپزشکی ما جزو برترین دانشکده‌های شمالغرب کشور است و با تلاش همکاران ما کلینیک تخصصی دندانپزشکی نیز در تبریز بزودی افتتاح می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی اضافه کرد: ۲ هزار دانشجوی دامپزشکی و دندانپزشکی در این واحد‌ها تحصیل می‌کنند و در آخرین آمار ۲۱ هزار دانشجو در تبریز در حال تحصیل هستند که این تعداد غیر از رشته‌های پزشکی هستند، همچنین مدارس سما دانشگاه آزاد نیز در سال‌های اخیر دو برابر افزایش داشته است.

جوانپور اضافه کرد: در چهار سال گذشته، در حوزه پژوهش مقالات و برنامه‌های علمی، حوزه فرهنگ و حوزه فناوری و نو آوری مورد تقدیر قرار گرفتیم که همه این‌ها در سایه تلاش‌های کارکنان و اعضای هیات علمی کسب شده است.

همچنین حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: در راستای سند تحول دانشگاه آزاد، ۹ مرکز تحقیقاتی داریم که در امر تحقیق و پژوهش فعالیت‌های مستمری دارند.

او افزود:در نمایشگاه ربع رشیدی دانشگاه آزاد با ۱۱۰ طرح شرکت کرد که ۵۵ طرح از واحد تبریز بود، ۸ سرای نو آوری ایجاد کردیم که در واقع دانشگاه آزاد به سمت ماموریت گرایی حرکت می‌کند، همچنین همکاری با پارک علم و فناوری استان با احداث مرکز رشد مشترک از اقدامات تاثیر گذار ما بوده و دانشگاه ازاد بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

وحیدی مهر معاون فرهنگی دانشگاه ازاد نیز با بیان اینکه در ۲۳ محور برنامه ریزی کردیم گفت: دانشگاه ازاد برای اولین بار کارنامه فرهنگی خود را با ایجاد سامانه پایش فرهنگی در دانشگاه راه اندازی کرد، در بین چهارصد دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از سه واحد خیلی خوب شناخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار