به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حجت السلام والمسلمین طالبی رئیس سازمان بازرسی استان یزد، از کارگزاران، تعدد قوانین و مقررات و مردم به عنوان اضلاع اصلی در ایجاد گلوگاههای فساد نام برد و گفت: با در نظر گرفتن تمایلات انسانی و همچنین اختیارات و قدرتی که در اختیار سازمانها و مسئولین قرار گرفته، بحث نظارت و بازرسی به عنوان یک ضرورت و الزام مورد توجه است و آنچه میتواند ما را در پیاده سازی یک نظام سالم اداری یاری نماید آموزش و تعالی کلیه پرسنل و مردم و نیز نظارت و بازرسی مستمر و هوشمندانه است.
طالبی در ادامه بر الکترونیکی شدن خدمات در تمامی سازمانها و ارگانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی برای اهداف دولت الکترونیک تأکید ویژه نمود و اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با فساد پیاده سازی کامل دولت الکترونیک و بسط و گسترش آن در سطج کشور است چرا که موجب شفافیت در امور و ایجاد یک ساختار و سیستم مشخص خواهد شد که بر اساس مشاهدات ما شرکت گاز در این زمینه اقدامات شایان ذکری داشته و مجموع این اقدامات نقش به سزایی در سلامت این مجموعه ایفا نموده به طوریکه در ارزیابی و بازرسیهای سالیانه به وضوح قابل مشاهده است.
در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان یزد به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شرکت گاز در خصوص پیاده سازی سلامت اداری پرداخت و اقداماتی از قبیل تشکیل کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد، ابلاغ متن قانون به کلیه کارکنان، برگزاری دورههای آموزشی در خصوص قانون ارتقاء سلامت اداری و رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین برگزاری نشستهای آموزشی و هم اندیشی به عنوان برخی از اقدامات این شرکت در راستای سلامت اداری نام برد و تصریح نمود: الکترونیکی شدت خدمات و فرآیندهای شرکت از جمله مواردی است که با توجه به تأکید دولت و مراجعه نظارتی مورد توجه این شرکت قرار گرفته به طوریکه هم اکنون کلیه فرآیندهای ۲۲ گانه مرتبط با گاز طبیعی به صورت الکترونیکی ارائه شده و این امر رضایت ذی نفعان و سلامت در انجام امور را به دنبال داشته است.
علی اکبر میدانشاهی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت گاز استان یزد، شناسایی عوامل موثر در پیشگیری از وقوع تخلف بوده که در برگیرنده ۱۰ عامل و الزامات مربوط به هر کدام است این در حالی است که گلوگاههای فساد نیز در یک روند مشخص شناسایی و سعی شده از طریق اولویت بندی و سایر اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی با آنها مقابله شود که مجموعه این اقدامات کسب رتبه اول در ارزیابی سلامت اداری بین شرکتهای گاز استانی را طی سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۹ به همراه داشته تا جایی که این روند پس از تغییر نظام رتبه بندی در ارزیابی مربوطه نیز ادامه داشته و ماحصل آن کسب رتبه برتر در سالهای ۹۸ و ۹۹ بوده است که یکی از اتفاقات مثبت گاز استان یزد محسوب میشود.
انتهای پیام/و