معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی ۱۶ عنوان برنامه در سطح محلات و مناطق مختلف شهر و کانون‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مجتبی منتظری معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ۱۶ عنوان برنامه در سطح محلات و مناطق مختلف شهر و کانون‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

او افزود: محوریت این برنامه‌ها برگزاری کارگاه‌هایی آموزشی، دورهمی‌های فرهنگی و خوانش، اکران شهری، تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها و مسابقه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد ادامه داد: ویژه برنامه «با کتاب شادتری» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوع کتاب و با مشارکت فرهنگسراها، مناطق سیزده گانه و تشکل‌های فرهنگی با نظارت انتشارات بوی شهر بهشت در مشهد برگزار می‌شود.

منتظری بیان کرد: جشن کتاب و کتابخوانی به صورت یکپارچه در مناطق سیزده‌گانه شهرداری توسط ادارات فرهنگی و اجتماعی، تشکل‌های فرهنگی و فرهنگسرا‌ها برگزار خواهد شد. اکران طرح‌های گرافیکی در بیلبورد و استرابورد‌های شهری از دیگر اقدامات هفته کتاب خواهد بود.

او تصریح کرد: اجرای مسابقه بزرگ قهرمان محله من، برگزاری مسابقه کتابخوانی خوانش کتاب و برپایی مسابقه کتابخوانی ویژه خانواده شهرداری که از طریق اتوماسیون اداری برگزار می‌شود، از جمله مسابقه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در این ایام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تاکید کرد: اجرای پرفورمنس‌های شهری، تولید تیزر‌های متنوع با هدف معرفی کتابخانه‌های فرهنگسرا‌ها و تجهیز کتابخانه‌های فرهنگسرا‌ها در هفته کتاب محقق خواهد شد.

منتظری اظهارکرد: هشت روایت تا بهشت، کتاب نردبان مهارت، یک لقمه کتاب، کارگاه مادران قصه‌گو، برنامه یک عصر یک نویسنده، کافه کتاب، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی، صندلی کتاب و نذر کتاب از دیگر عناوین این پروژه است که به صورت موضوعی در فرهنگسرا‌ها و کانون‌های فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود و پذیرای مردم کتابخوان مشهد خواهد بود.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.