نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نظارت و تسهیلگری در چارچوب قانون اولویت کار شورای عالی اماکن مذهبی در استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست شورای عالی اماکن مذهبی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اماکن مذهبی از مباحث مهم در ایران اسلامی به شمار می‌رود و قانون در این خصوص برای همه اقوام و مذاهب یکسان و همه مردم و مسوولان باید ملتزم به اجرای قانون باشند و در صورت تخلف با متخلف برخورد شود.

وی افزود: بررسی مستندات قانونی شورای عالی اماکن مذهبی در سایر استان‌ها نیز می‌تواند برای آشنایی ما با کار موثر واقع شود و باید به سند‌های بالادستی در این خصوص از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، امور مساجد و شورای نمایندگان، ولی فقیه توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار حضور همه دستگاه‌های مرتبط در شورای عالی اماکن مذهبی استان شد و بیان کرد: مسوولان دستگاه‌های مربوطه موظف به حضور در جلسه و یا در مواردی تعیین نماینده ثابت هستند و دبیری این شورا بر عهده مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوده و باید از علمای شیعه و اهل سنت برای حضور در شورا دعوت و همه تصمیمات ما همراه با منطق باشد که لازمه آن شناخت نیاز‌های مذهبی منطقه است.

وی بر ضرورت اجرای قانون آن هم بدون ملاحظه کاری تاکید کرد و گفت: نباید در شرایط مختلف اقدامات متفاوت داشته باشیم بلکه باید طبق یک قانون مشخص عمل کرده و در صورت نیاز تبصره‌هایی در نظر بگیریم.

 محامی گفت: نظارت و تسهیلگری در چارچوب قانون اولویت کار شورای عالی اماکن مذهبی بوده و نیاز است تا شفافیت در کار مشخص و مستندات و مصوبات به طور دقیق نوشته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار