در وضعیت شکننده کرونا در خراسان رضوی، تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی با هشدار نسبت به تغییر رنگبندی کرونایی در استان و احتمال افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز گفت: در صورت تداوم وضعیت موجود احتمال تغییر رنگ و قرمز شدن برخی از شهرستان‌های نارنجی مانند قوچان و خواف در خراسان رضوی وجود دارد.

او افزود: هم اکنون سه شهر کاشمر، بردسکن و خلیل آباد استان در وضعیت قرمز، ۶شهرستان در وضعیت نارنجی، مشهد و ۱۳شهرستان دیگر در وضعیت زرد و ۱۰شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.


بیشتر بخوانید



دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون قرارگاه مدیریت کرونا در همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی فعال شده است و فرآیند بیماریابی، درمان بیماران و پیگیری نیاز‌ها و مشکلات آنان به جد دنبال می‌شود.

 انجیدنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همزمان با توجه به پوشش فراگیر واکسیناسیون از سوی مردم تاکید و بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰درصد کاهش یافته است که باید چاره اندیشی شود.

او تصریح کرد: اقشار مختلف مردم بدانند کرونا تمام نشده است چرا که ویروس کرونا جهش دارد و ممکن است دچار جهش‌های بدتر شود که عدم رعایت شیوه نامه ها و بی توجهی به واکسیناسیون زنگ خطر شیوع دوباره این ویروس را خواهد نواخت.

در حال حاضر میزان تزریق دُز نخست واکسن کرونا در خراسان رضوی ۲درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این در حالی است که میزان تزریق دُز دوم واکسیناسیون کرونا در این استان، کمتر از میانگین کشوری است.


انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار