صدها پناهجوی افغان در مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جاکارتا تجمع کردند و خواستار تسريع در روند اسکان مجددشان شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،صدها پناهجوی افغان در اندونزی در مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جاکارتا تجمع کردند و از این سازمان خواستند تا روند اسکان مجدد آن‌ها را تسریع بخشد.پناهجویان افغانستان در این تجمع اعتراضی که امروز برگزار شد، بنرهای بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده‌بود: «خانواده‌های ما در خطر هستند. لطفاً همین حالا اقدام کنید» و «آوارگان را مجدداً اسکان دهید و جان‌ها را نجات دهید».

تعدادی از کودکان پناهجو هم به تجمع پیوستند و بنرهایی در دست داشتند.

رحیمه فرهنگ‌دوست، ۳۱ ساله گفت که شغل خود را به عنوان معلم در ولایت غزنی ترک کرد و در سال ۲۰۱۴ پس از این‌که طالبان به او دستور دادند بیرون از خانه کار نکند، وارد اندونزی شد.

او گفت که در سال ۲۰۱۶ یک کارت پناهندگی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دریافت کرده؛ اما از آن زمان تاکنون اقدام دیگری در مورد اسکان مجدد او صورت نگرفته‌است.

او گفته‌است: «من فقط در خانه می‌مانم؛ زیرا نمی‌توانم این‌جا کار کنم. احساس ناامیدی می‌کنم. هشت سال زمانی بسیار طولانی است.»

اندونزی عضو کنوانسیون ۱۹۵۱ مرتبط با وضعیت آوارگان نیست و از این رو به عنوان یک کشور عبوری (ترانزیتی) برای آوارگان عمل می‌کند که به برزخ پناهجویان مشهور است.

در دسامبر ۲۰۲۰، تقریبا ۱۴۰۰۰ پناهجو از ۵۰ کشور در اندونزی ثبت نام کردند که بیشتر آنها پناهجویان افغان بودند.

بسیاری از پناهجویان به عنوان نقطه پرش به اندونزی گریخته اند تا با قایق به استرالیا برسند. از سال ۲۰۱۳، دولت استرالیا کشتی هایی را که اغلب به سختی قابل دریانوردی هستند به آب های اندونزی بازگردانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.