رسانه های محلی افغانستان گزارش دادند، حدود ۵۰ هزار پناهجوی افغان در آستانه زمستان بدون هیچ امکاناتی در پایگاه های ارتش آمریکا روزگار می‌گذرانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به ۵۰ هزار تبعه افغان که پس از سقوط کابل در ماه اوت از شهر گریخته و در پایگاه های ارتش آمریکا مستقر شدند، در آستانه فصل زمستان و بدون هیچ امکاناتی در شرایطی بسیار بد به سر می برند.

این پناهجویان نمی دانند برای چه مدت باید انتظار بکشند تا به اقامتگاه دائمی منتقل شوند.

براساس گزارش رسانه های محلی، انتقادات از دولت «جو بایدن» به دلیل عدم آمادگی انتقال ۷۰ هزار افغان از ۱۷ اوت سال جاری همچنان ادامه دارد. اکنون این افراد در ۸ پایگاه ارتش آمریکا زندگی می کنند.

دامنه انتقادات به رها کردن هزاران شهروند افغان که پیش از سقوط دولت پیشین برای آمریکا کار می کردند نیز همچنان مطرح است، با این حال هزاران افغان ناشناس در این مدت به آمریکا منتقل شده اند.

علاوه بر این، داوطلبان و گروه های اسکان مجدد پناهجویان نیز از شرایط خود شکایت دارند و معتقدند دولت آمریکا هیچ استراتژی روشنی برای انتقال مردم به آمریکا ندارد.

منتقدان جو بایدن به اقدامات آشفته او برای تخلیه کابل که منجر به ورود افراد ناشناس افغان به این کشور شده معترض هستند. قرار است تخلیه خانواده های شهروندان افغان که جا مانده اند، از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.