معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: از میان ۴ کتابخانه عمومی شهر بوشهر، فقط یک کتابخانه شرایط استاندارد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر راهب معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به مناسبت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی در گفتگو با رادیو بوشهر بیان کرد: اکنون ۴ کتابخانه عمومی فعال در مرکز استان داریم که یکی از آن‌ها استاندارد است و ۳ کتابخانه دیگر در سالیان گذشته به همت خیران ساخته شده‌اند و با مشکلاتی رو به رو هستند.

او افزود: به طور مثال کتابخانه مصلحیان که مربوط به دوره قاجار و به همت مرحوم مصلحیان ایجاد شده است به علت ریزش سقف تالار مطالعه آن قابل استفاده نیست و باید تعمیر شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همچنین ادامه داد: اکنون ۶۶ کتابخانه عمومی زیرمجموعه این نهاد و ۱۰ کتابخانه مشارکتی در استان فعال هستند که ۴۰ هزار عضو دارند.

راهب عنوان کرد: ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها کودک و نوجوان و تمرکز فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز بر همین گروه سنی است.

او با اشاره به موفقیت کتابخوانان و کتابداران بوشهری در کشور، گفت: ۲ کتابخوان کودک و نوجوان درروستای رودفاریاب دشتستان و شهر جم که در یک سال ۳۰۰ کتاب خوانده‌اند، در زمینه کتابخوانی برگزیده ملی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین کلثوم عالی پور و لیلا رستمی دوکتابدار حوزه روستایی این استان نمونه کشوری شده‌اند، زیرا در دوران کرونا که کتابخانه‌ها فعالیت حضوری نداشتند، کتاب‌ها را بسته‌بندی می‌کردند و به در خانه مردم در روستا‌های بُنِه گَز و گورک سادات در شهرستان تنگستان می‌بردند.

راهب به برنامه‌های هفته کتابخوانی نیز اشاره کرد و افزود: از امروز به مدت ۳ روز افراد می‌توانند رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان حضوری، تلفنی یا مجازی عضو شوند.

او گفت: کسانی هم که کتاب امانت گرفته و هنوز تحویل نداده‌اند درصورتی که این هفته کتاب را تحویل دهند جریمه نمی‌شوند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درباره نحوه خرید کتاب برای کتابخانه‌ها نیز بیان کرد: خرید کتاب به صورت متمرکز صورت می‌گیرد و کارگروه‌هایی در مرکز کشور انتخاب و خرید کتاب را به عهده دارند که البته این کار معایبی هم دارد گاهی ممکن است کتاب‌ها با نیاز اعضای کتابخانه همخوانی نداشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.