سفیر اتیوپی در آمریکا تاکید کرد آدیس آبابا مثل همیشه امن است و هیچ تهدیدی پایتخت را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فیتسوم آرگا، سفیر اتیوپی در آمریکا اعلام کرد درگیری در بخش شمالی کشور مهار شده است. هیچ تهدیدی پایتخت را در معرض خطر قرار نمی‌دهد و امر تخلیه افراد خارجی از آدیس آبابا غیرضروری است.

آرگا گفت: آدیس آبابا مثل همیشه امن و مطمئن است. نیازی به زنگ هشدار نیست. مردم زندگی عادی خود را دارند. اصرار برای تخلیه منطقی نیست و هنوز در این کشور شاهد اتفاقات خاصی که منجر به فرار مردم از اتیوپی شود، نیستیم.

هفته گذشته، آمریکا با درخواست فوری از شهروندان خود برای خارج شدن از اتیوپی مدعی شد، شورشیان در حومه پایتخت این کشور آماده تصرف آدیس آبابا هستند.

آرگا تاکید کرد: اتیوپی کشوری بزرگ با ۱۲۰ میلیون نفر است. منطقه درگیری که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم محدود به بخش شمالی است. بخش بزرگی از کشور نیز امن است. 

به گفته سفیر اتیوپی در آمریکا، وزارت امور خارجه درباره اعلام وضعیت اضطراری به جامعه دیپلماتیک اطمینان کامل داده است که از حمایت کامل برخوردار خواهند شد و مایه تاسف است که برخی باید سعی کنند ترس و هشدار را به عنوان یک استراتژی فشار برای کمک به شورشیان تیگرای به سلاح تبدیل کنند. کشور در آینده‌ای قابل پیش بینی به حالت عادی بازخواهد گشت.

چندی پیش، پارلمان اتیوپی به دلیل تهدید شورشیان تیگرای به پیشروی در آدیس آبابا، وضعیت اضطراری شش ماهه را در سراسر کشور اعلام کرد. پس از اعلام این خبر، چندین کشور شروع به تخلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در اتیوپی کردند.

جنگ اتیوپی در نوامبر ۲۰۲۰ بین نیرو‌های فدرال و نیرو‌های وفادار به جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار