در پی بحرانی شدن وضعیت اتیوپی و پیشروی شورشیان به سمت مرکز این کشور، لندن از اتباع خود خواست سریعا این کشور را ترک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه انگلیس در وب‌ سایت رسمی خود خطاب به شهروندان این کشور اعلام کرد در پی تشدید درگیری‌ها در اتیوپی و گسترش این درگیری‌ها از تیگرای به مناطق اطراف آن از سفر غیرضروری به این کشور خودداری کنند و درصورت وجود موردی ضروری تنها از فرودگاه آدیس‌بابا استفاده نمایند.

این وزارتخانه در ادامه گفت: از شهروندان و اتباع خود می خواهیم هر چه زودتر اتیوپی را ترک کنند، زیرا در روز‌های آینده وضعیت برای خروج بدتر خواهد شد. همچنین خدمات کنسولگری در سراسر این کشور محدود شده و در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی و وخامت اوضاع سیاسی اتیوپی احتمال بسته شدن این مراکز نیز وجود دارد.

وزارت خارجه انگلیس اضافه کرد: فرودگاه بین المللی آدیس آبابا یک مرکز ترانزیت برای پرواز‌ها در سراسر آفریقاست و این پرواز‌ها در حال حاضر با خیال راحت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اتباع ما باید مطمئن شوند آمادگی مواجهه با هر شرایطی را دارند. اگر در مجاورت فعالیت‌های نظامی هستند و نمی‌توانند آن‌جا را ترک کنند، در داخل خانه‌های خود و دور از پنجره‌ها بمانند.

پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده شش ماهه در هفته گذشته و با ادامه حرکت شورشیان به سمت پایتخت، اتیوپی برای آغاز جنگی تمام عیار آماده می‌شود و ابی احمد، نخست‌وزیر و دیگر مقامات آدیس‌آبابا از ساکنان پایتخت خواستند تا برای دفاع از محله‌های خود در برابر نیرو‌های تیگرای سلاح به دست بگیرند. 

پیش از این انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از اتباع خود خواسته بودند اتیوپی را ترک کنند. همزمان با این اتفاقات سازمان ملل که خود متهم به استاندارد دوگانه در قبال این کشور است یک جلسه فوری در شورای امنیت برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار