مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تمام راه‌های ارتباطی بازگشایی و آب و برق و گاز و خطوط ارتباطی مناطق زلزله زده استان وصل شد و هم اکنون مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:  با پیگیری‌ها تا بامداد امروز تمام راه‌های ارتباطی بازگشایی و آب و برق و گاز و خطوط ارتباطی  مناطق زلزله زده  وصل شد و هم اکنون مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

حسن زاده افزود: بر اثر دو زمین لرزه روز گذشته در هرمزگان، یک نفر فوت شد و ۹۹ مصدوم شدند که ۱۰ نفر از مصدومان بستری هستند و ۸۸ نفر مرخص  شده اند.

او گفت: پس از وقوع زلزله با استاندار هرمزگان از مناطق خسارت دیده بازدید و مشکلاتی نظیر قطع برق، انسداد مسیر و تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصد برخی خانه‌ها مشاهده شد که با پیگیری‌ها تا بامداد امروز تمام راه‌های ارتباطی بازگشایی و آب و برق و گاز و خطوط ارتباطی این مناطق وصل شد و هم اکنون مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: در برخی روستا‌ها اهالی، نیازمند اسکان اضطراری بودند که اسکان آنان دیشب تا بامداد انجام شد و اقلام بهداشتی و مواد غذایی و لوازم گرمایشی مورد نیاز به میزان کافی در اختیار مردم خسارت دیده قرار گرفت.

مدیرکل مهندسی و نظارت بر توزیع توانیر گفت: برق ۱۸۲ نقطه در بندرعباس و حوالی این شهرستان بر اثر زلزله دچار آسیب و خسارت شد که با عملیات فشرده و گسترده گروه‌های امداد و عملیات استان، برق شهر بندرعباس و حومه به حالت پایدار برگشته است.

مسعود صادقی افزود: از ابتدای وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران صنعت برق تشکیل شد و برنامه احیا و بازیابی اماکن آسیب دیده شبکه‌های توزیع برق استان هرمزگان ظرف یک هفته در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین از استان‌های همجوار و شرکت‌های معین ۶۵ گروه عملیاتی آماده اند تا در صورت نیاز به هرمزگان اعزام شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازگشایی جاده‌های ارتباطی روستا‌های زلزله زده گیشان غربی شهر فین خبر داد.

دریادار پاسدار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با همکاری و حضور سریع و میدانی مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران، جاده‌های ارتباطی روستا‌های زلزله زده گیشان غربی شهر فین بازگشایی شد.

او افزود:از ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز تاکنون، ماشین آلات مهندسی نیروی دریایی سپاه، در حال بازسازی و بازگشایی جاده‌های مواصلاتی مناطق زلزله زده هرمزگان هستند.

یوسف عابدینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان هم گفت: درحال حاضر تنها مسیر روستای بوندر دهستان خورگو از توابع شهرستان بندرعباس بسته است و رفت و آمد در بقیه راه‌های مواصلاتی هرمزگان برقرار است.

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.