اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سامانه ناپایدار جوی و بارش باران و برف هشدار سطح زرد را صادر کرد.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بر طبق اطلاعیه روز سه شنبه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی که در سطح هشدار زرد صادر شده است از روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه، خراسان رضوی از نواحی شمال غرب تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی بارش زا قرار خواهد گرفت که با گسترش این سیستم از بعدازظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ آبان ماه، شاهد افزایش سرعت ورزش باد شدید، افزایش ابرناکی، کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما و همچنین وقوع بارش‌هایی به شکل برف و باران در غالب نقاط خراسان رضوی خواهیم بود.

بنا بر این گزارش، در این مدت کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و در نواحی سردسیر حداقل دمای  شبانه به کمتر از ۵ درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید همچنین بارش باران و برف، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی محور‌های خراسان رضوی به وقوع می‌پیوندد.

شهرستان‌های مشهد، قوچان، کلات، درگز، سرخس، سبزوار، فریمان، تربت حیدریه، چناران، نیشابور، فیروزه، جوین، جغتای، کوهسرخ، گناباد و  بجستان از مناطقی هستند که تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات کوهنوردی، مدیریت در مصرف منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و دامداری‌ها و غیره، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد‌های جاده‌ای خراسان رضوی و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل تاکید کرده است.

انتهای پیام//ت. ز.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.