معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ایمن سازی و ساماندهی بیش از ۶۰ درصدراه‌های ورودی روستایی استان با کمک دهداری‌ها و سازمان‌های خدمات رسان در ۲ سال اخیر انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: نقشه برداری و تهیه طرح برای بیش از ۳۷۰ مورد ورودی‌های روستا‌های استان اصفهان در ۲ سال اخیر انجام شد و ۶۰ درصد این نقاط با مشارکت دهیاران و پشتیبانی و همکاری مسئولان شهرستان‌ها و همچنین شرکت توزیع برق ساماندهی شد.

به گفته وی، ساماندهی این نقاط شامل اصلاح هندسی سه راهی، اجرای رفوژ (جداول)، روشنایی سه راهی و نصب تابلو علائم و سایر موارد ضروری است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: بیش از پنج هزارو و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که بیشتر آن‌ها به‌دلیل وجود مناطق گردشگری، تفرجگاهی و کشاورزی جزو محور‌های با تردد زیاد است.

وی با بیان اینکه میزان تردد در راه‌های روستایی استان اصفهان قابل توجه است تاکید کرد: اعتبارات نگهداری راه‌های روستایی از سال گذشته بطور صد در صد استانی شد و به همین دلیل با محدودیت شدید در اجرای طرح‌ها در این راه‌ها مواجه شدیم.

دادخواه خاطرنشان کرد: مناقصه‌های اجرای آسفالت حفاظتی راه‌های روستایی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و همچنین امسال انجام شد.

وی بیان کرد: محدودیت تامین قیر در امسال، بخش عمده‌ای از طرح‌های آسفالت در راه‌های روستایی اصفهان را با مشکل مواجه کرد و به‌دلیل صادر نشدن حواله‌های قیر و یا صادر شدن با تاخیر این حواله‌ها، موجب از دست دادن فصل کاری برای روکش آسفالت راه‌های روستایی در استان شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه آسفالت حفاظتی راه‌ها، عمده فعالیتی است که در راه‌های روستایی انجام می‌شود یادآور شد: به‌طور متوسط بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان در ۲ سال اخیر آسفالت حفاظتی (سیلکت) شده و برای امسال هم قراردادی در همین حدود امضا شده است.

وی با بیان اینکه فصل کاری برای روکش آسفالت راه‌ها بسیار کوتاه است افزود: در صورتی‌که مشکل قیر مرتفع شود، ادامه عملیات روکش حفاظتی راه‌های روستایی استان انجام خواهد شد.

دادخواه گفت: ایمن سازی نقاط پرتصادف دارای قوس‌های خطرناک به‌ویژه در محور‌های ۲طرفه در اولویت کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مبادله موافقت نامه‌ها در زمینه اعتبارات طرح‌های راهداری استان در حال انجام است ادامه داد: طرح‌های اولویت دار نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها تعریف شده که در زمان حاضر در مرحله برآورد و تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه طرح‌های خوبی در استان در حال برگزاری مناقصه است ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها در راستای رضایتمندی مردم به زودی اجرایی شود.

سیلکت از انواع آسفالت‌های نوین محسوب می‌شود که اصفهان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است و آسفالت حفاظتی با ضخامت کم اطلاق می‌شود که به منظور بهبود راه آسفالته و غیر قابل نفوذ کردن آن در مقابل نزولات جوی نظیر برف و باران کاربرد دارد.

استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.