لایروبی و تخلیه غیراصولی کانال‌های روباز شهر آبادان توسط پالایشگاه نفت آبادان باعث آلودگی محیط شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شهروند خبرنگاری با ارسال مطلبی عنوان کرده کارگران پالایشگاه نفت آبادان پس از لایروبی کانال های روباز شهر، فاضلاب ها را به شیوه ای غیربهداشتی در مناطق شهری آبادان تخلیه می کنند.

این شهروند در چند مرحله به لایروبی و انتقال تا تخلیه فاضلاب در شهر اشاره می کند و از این وضعیت غیربهداشتی به شدت گلایه می کند.

لایروبی غیربهداشتی کانالها باعث ریزش فاضلاب در خیابانهای مسیر تا محل تخلیه آنها شده است.

پس زدگی فاضلاب و شبکه پر ایراد دفع آبهای سطحی در آبادان و خرمشهر از مشکلات اصلی این دو شهرستان در طول سال به ویژه در فصل بارندگی است.

یوسف موسوی، مدیر عملیات غیرصنعتی پالایشگاه نفت آبادان در این باره گفت: اگر لجن برداشت شده از آن منطقه به محل دپوی ضایعات شهری منتقل می شد امکان ریختن آن در خیابان ها هنگام انتقال وجود داشت و همین عامل سبب شد تا در خیابان کنار پلیتی این شهرستان ریخته شود.

او افزود: تا پایان این ماه و پس از اتمام عملیات لجن برداری و لایروبی و همچنین خشک شدن لجن ها در کنار کانال لایروبی شده به محل دپوی ضایعات شهری منتقل می شود.

موسوی ادامه داد: پروژه لایروبی و لجن برداری خیابان شهید کارکوب زاده در راستای مسئولیت های اجتماعی توسط پالایشگاه نفت آبادان در حال انجام است.

به گفته موسوی طول این پروژه از مسجد پیروز تا دروازه شماره ۱۴ پالایشگاه است و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظرگرفته شده است.

تجهیزات قدیمی عامل معطلی در انتقال لجن ها

نوروزی ، مدیر روابط عمومی شهرداری آبادان نیز گفت: این عملیات توسط پیمانکاری از سوی پالایشگاه در حال انجام است و به دلیل به روز نبودن تجهیزات آن ها امکان انتقال سریع لجن ها پس از لایروبی شدن وجود ندارد.

او افزود: کانال های فاضلاب آبادان پس از سالها در حال لایروبی شدن هستند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.