مدیرآبفای خوزستان از ریخته شدن فاضلاب به رود کارون خرمشهر خبر داد.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرآبفای خوزستان در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان گفت: فاضلاب در سه نقطه به رودخانه کارون در خرمشهر ریخته می شود و تا نیمه نخست سال جدید و به مدار آمدن تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان ادامه خواهد داشت.

او از پیشرفت ۷۱ درصدی ۲ تصفیه خانه فاضلاب با تجهیزات به روز در آبادان و خرمشهر خبر داد و توضیح داد: در یک نقطه از آبادان نیز ریختن فاضلاب به درون رودخانه وجود دارد، اما راه اندازی تصفیه خانه نیز در آبادان تا پایان امسال پایان می‌یابد و این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیر آبفای خوزستان ریختن فاضلاب به کارون را خطری جدی برای محیط زیست خواند و افزود: سیستم آن باید به گونه‌ای طراحی شود تا امکان ریختن آن در رودخانه وجود نداشته باشد

کریمی نژاد به شهروندان آبادان و خرمشهر اطمینان داد که بخش زیادی از مقدار مورد نیاز برای تامین آب شرب خرمشهر و آبادان از طرح غدیر برداشت می‌شود و تا پایان امسال آب این دو شهرستان به صورت کامل از این طرح گرفته می‌شود.

او از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان و افزایش آن به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به درخواست مدیر بانک صادرات خبر داد و ادامه داد: ۶ پیمانکار آماده‌ی اجرای طرح هستند و پس از مناقصه تا ۴۵ روز آینده عملیات این پروژه آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.