جعفری گفت: در حال حاضر امکان فروش بلوکی سهام عدالت برای افرادی که به شیوه مستقیم سهام خود را مدیریت می کنند، وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص چگونگی وضعیت فروش سهام عدالت در هر یک از روش‌های موجود گفت: در حال حاضر دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت وجود دارد که در شیوه مستقیم، خود سهامداران می‌توانند سهام خود را در بورس مدیریت کنند.

او افزود: در روش مستقیم امکان فروش بلوکی سهام عدالت وجود دارد، اما در ماه‌های قبل خریدار نداشته است و منظور از فروش بلوکی این است که معامله با یک قیمت توافقی از سوی خریدار و فروشنده انجام می‌شود.

جعفری بیان کرد: در معاملات بلوکی، قواعد مربوط به حجم و قیمت و محدودیت‌های این دو مورد وجود ندارد و سرمایه گذاران حقوقی می‌توانند وارد این نوع بازار شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایران بازار بلوک برای معاملات بلوکی ایجاد شده است، عنوان کرد: به منظور عدم تأثیرگذاری معامله روی دیگر سهام ها، قیمت گذاری و توافق روی قیمت معامله، خارج از بازار بلوک بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: خریداران بالقوه در حال حاضر وجود دارند و در صورتی که معامله انجام شود، فروشندگان تمام پول خود را پس از معامله دریافت خواهند کرد و سفارشات آن‌ها کامل انجام خواهد شد.

جعفری اظهار کرد: برای شیوه غیر مستقیم نیز یک شرکت سهامی با نماد بورسی وسخراج برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که وضعیت معاملاتی آن در حالت مجاز قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بازار سرمایه، تعداد خریداران این نماد کم است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار