رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هوشمندسازی و استفاده از سامانه‌های نوین موجب شده است انحراف در توزیع نهاده‌های استان به کمترین میزان برسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سالم‌سازی توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های سازمان بوده که اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی، شامل ۳۰۰ هزار تن نهاده صنعت دام و ۲۰۰ هزار تن صنعت طیور، ۱۰۰ هزار تن نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و یکهزار و ۳۰۰ تن سموم کشاورزی در لرستان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته انحرافاتی در توزیع این نهاده‌ها وجود داشت، اما با هوشمند سازی و استفاده از سامانه‌های توزیع، جلوی انحرافات گرفته شد و نهاده‌ها به سهولت در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

حسنی مقدم اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی لرستان، استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده که طی سال گذشته با تشکیل ستاد توسعه سرمایه‌گذاری و با پیگیری‌های مناسب، بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه، در مرحله صدور مجوز، کلنگ زنی و یا در دست اجرا است.

وی گفت: نتایج این طرح‌ها طی یک تا ۲ سال آینده وارد سفره مردم خواهد شد و این مصداق کار جهادی و انقلابی است که در شرایط تحریم، کرونا، خشکسالی و در حالی که دولت با محدودیت منابع مالی و اعتباری مواجه بوده سمت و سوی کشاورزی لرستان رو به رشد بوده است.

۱۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.